kristofer12345
Ok ska prova tappa allt vatten fylla luft till 0,7 sen på med vattnet igen så får vi se

Har det gått Troll i tråden? :mad:
Svaret är nämt minst 10 ggr bland 120 inlägg. :geek:

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
kristofer12345
Nu är det gjort,, fyllt luft till 0,7 bar med tomt vatten i systemet o sedan fyllt vattnet till ca 1,2 bar nu får vi väl vänta o se då..

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Haha :) nu tror jag du är på rätt väg. Heja dig:)

• Gilla
kristofer12345 och 1 till
  • Laddar…
Jag ser att trådstartaren har ett expansionskärl Airfix, med volym 8 liter.
Är inte det avsett för dricksvatten? Det tål ju 10 bars tryck.
Vi har nämligen precis ett sådant 8 liters expansionskärl för kallvattnet(dricksvatten) innan det leds till vår elektriska varmvattenberedare.
Kärlet duger givetvis också till att ha radiatorvatten i, men dricksvattenexpansionskärlet är väl dyrare än ett avsett för radiatorvatten? Varför har rörfirman valt ett avsett för dricksvatten?

kristofer12345
A Arnodt skrev:
Jag ser att trådstartaren har ett expansionskärl Airfix, med volym 8 liter.
Är inte det avsett för dricksvatten? Det tål ju 10 bars tryck.
Vi har nämligen precis ett sådant 8 liters expansionskärl för kallvattnet(dricksvatten) innan det leds till vår elektriska varmvattenberedare.
Kärlet duger givetvis också till att ha radiatorvatten i, men dricksvattenexpansionskärlet är väl dyrare än ett avsett för radiatorvatten? Varför har rörfirman valt ett avsett för dricksvatten?
Mkt bra fråga, detta vet jag ingenting om..det måste nån annan svara på ;)

L
Då finns det ett kärl till som ser ut ungefär som det du har på fotot , om du följer dom rör som går till värmeelementen , så ska det vara på något av dom , , hittar du inget i källaren , kan det sitta något runt vinden , s.k. öppet system

kristofer12345
L Liteavvarje skrev:
Då finns det ett kärl till som ser ut ungefär som det du har på fotot , om du följer dom rör som går till värmeelementen , så ska det vara på något av dom , , hittar du inget i källaren , kan det sitta något runt vinden , s.k. öppet system
Aee det har jag inget.. tyvärr dett kärl är till värmesystemet, har en panna beredare till VV

Men detta exp-kärl hör till värmesystemet eftersom tryckmätaren från LK är graderad 0-4 bar

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
L
Det är OK , jag var lite för snabb här , då måste du kolla upp ev. var det är en läcka ,
stänga av ventiler till olika delar , höja trycket och vänta för att se om det sjunker
har du manometer på brainen , håll även koll på det trycket med , så det inte är en växlare som bråkar

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.