37 259 läst ·
129 svar
37k läst
129 svar
Varför sjunker mitt tryck till golvvärmen?!?
Jag tänkte tappa vid pumpen,, behöver jag verkligen öppna o tappa allt vatten!? Om jag kan stänga av vattnet på de olika planen..D Daniel 109 skrev:
Nej. Gör du som jag beskriver tappar du enbart ut den volym som finns i kärlet. Du ska inte tappa ut hela systemet.
Tänkte på en sak till,, hur blir det med popanet!? Som är fyllt i systemet den gröna vätskan.. har ju märkt när det läckt ur säkerhetsventilen att även detta förlorar jag behövs det fyllas på med detta efter eller hur funkar det?!?D Daniel 109 skrev:
Du kan ju skruva ner trycket på regulatorn om du vill vara försiktig. Men kärlet är ju märkt 10bar och vattenskadan har säkerhetsventil. Så det är ingen fara även om du gör bort dig.
Kan du isolera statiska trycket som kommer från högre belägna delar så gör det alltid en fördel. Och du ska inte tappa ur mer än vad du bygger upp via att fylla luft i kärlet dvs följ vad som händer på din manometer.
Kör med din kompressor det är inga problem du går helt på vad du ser via manometern vid kärlet. Och stäng mot de delar du kan som inte hindrar dig tappa ur vatten i delen som berör kärlet, det är alltid fördelaktigt oavsett vad som skrivs här.
Kör med din kompressor det är inga problem du går helt på vad du ser via manometern vid kärlet. Och stäng mot de delar du kan som inte hindrar dig tappa ur vatten i delen som berör kärlet, det är alltid fördelaktigt oavsett vad som skrivs här.
Brinevätskan till VP'n är ett helt eget system som inte påverkas av tryck eller volym i värmesystemet.kristofer12345 skrev:
Måste jg stäng v pumpen eller nått!?GK100 skrev:
Kan du isolera statiska trycket som kommer från högre belägna delar så gör det alltid en fördel. Och du ska inte tappa ur mer än vad du bygger upp via att fylla luft i kärlet dvs följ vad som händer på din manometer.
Gk100: Vilken fördel?
Cirkulationspumpen är bra att stänga av.
Kort fråga du hade luft\ vatten, är det samma vätska i systemet ?
Finns det en värmeväxlare som läcker ??? Eftersom du får färgat vatten ur säkerhetsventilen !!
Finns det en värmeväxlare som läcker ??? Eftersom du får färgat vatten ur säkerhetsventilen !!