4 799 läst ·
23 svar
5k läst
23 svar
Varför plast på insida vindsväggen?
Så Mathias, det finns en risk att ventilationen ökas om jag tar bort plasten?
Men du hade ändå tagit bort den och därefter hållit koll på vinden?
Huset är försett med FTX och är byggt så tätt som det gick 1981 kan jag tänka mig.
Men du hade ändå tagit bort den och därefter hållit koll på vinden?
Huset är försett med FTX och är byggt så tätt som det gick 1981 kan jag tänka mig.
Tack, jag följer ditt råd. Irriterar mig på trådar som aldrig följs upp, men med risk för att göra så själv tänker jag ändå göra ett ärligt försök att återkomma om ett år eller så och berätta om mina erfarenheter så långt.
Av ren nyfikenhet och intresse förresten - när kan det mest sannolikt tänkas ha bildats kondens på plasten? En smällkall klar vinternatt eller vid ett väderomslag från kallt till milt väder, eller tvärtom? Annat?
Kan problemet ha förekommit såväl sommar som vinter, eller mest sannolikt på vintern?
Kan problemet ha förekommit såväl sommar som vinter, eller mest sannolikt på vintern?
Har planerat in plastrivningen i helgen, men kom att tänka på en sak. Ser att den sitter ordentligt fäst utefter hela gaveln, vilket blir lite knivigt att få loss på sina ställen. Vad tror ni, plasten måste bort helt och hållet, eller räcker det med att strimla den och låta strimlorna hänga kvar? Kanske blir kondens på den plast som finns ändå...eller...?
Klicka här för att svara