Y
den 2meter höga mur som bildar torpagrund, är uppdelad i två sektioner, ena har två öppningar... men den andre, skulle haft en öppning enligt ritningen men är överritad... de murade igen hålet alltså...

Ändå så är både kök och badrum samt tvättstuga på den sidan...

varför fick de för sig att göra så, och vad gör jag den dagen något går läck?

Dom kanske har gömt ett lik där nere? :wow:

Y
eller guld! :)

jag skulle tro att det beror på alla rör som dom har dragit...i ett försök att hålla ute kylan , kanske på grund av dålig isolering, så kanske dom murade igen??.. jag hade gjort upp en öppning inifrån det andra "grundrummet" och kollat hur det ser ut där inne. bättre att vet och kunna göra nått åt det om det behövs, än att inte komma in om det händer något....!!!
du ska vara glad över att ha så högt i tak så du kan gå utan problem där inne, det kan du utan problem göra om till källare.. min torpargrund är bara 50 cm hög.. lycka till..

Y
funderar på rycka loss ett utav ventilationsgallren och sticka in en digitalkamera och fota... de kanske gjorde någon annan öppning än vad som visas på planritningen... fast syns inget från den sidan man kan gå ner i dock...

fast ja, kan ju mycket väl vara att de vill skydda den inkommande vattenledningen å så... hum hum...

tagit några foton, eller gjort nån öppning??? nyfiken på om du hittat nått guld....

Y
Nja, jag har inte hittat min kamera än. :(
Och törs inte göra öppning ifrån den andra sektionen då det är en bärande historia... inte så sugen att ta hit grävare och börja slita utifrån heller...

Så detta får vänta... Försöker fynda en annan kamera på tradera :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.