20 600 läst ·
23 svar
21k läst
23 svar
Varför har ”snickarn” byggt en 13,5cm innervägg?
Inte en köksvägg då som det ska hängas tunga överskåp i?
Vet inte det precis...F fribygg skrev:
En jag känner lejde bort hela köksjobbet för några år sedan. Inkl flytta en vägg och den nya tyckte de skulle ha 95 reglar för att hänga överskåpen i.
Nuförtiden monteras ju ofta långa skenor som man hänger skåpen i och då försvinner väl lite vitsen med plywood osv eftersom det är väldigt lätt att fästa skenan i varenda regel ändå.
Mitt äldre kök har ju skåp som var och ett är skruvat i väggen och då finns det ju en fördel med plywood bakom gipsen.
angående skiva bakom gips för köksskåp..
ja eller så sätter man regel bitar/ kortlingar i rätt höjd för att hänga köksstommarna i så behövs ingen extra skiva av den orsaken iaf..
jag tror också att snickaren valt att bygga in nått i väggen som krävde den tjockleken eller att det gjorts för att linjera med en annan vägg där man behövde den väggtjockleken för att nåt ska få plats i väggen..
ja eller så sätter man regel bitar/ kortlingar i rätt höjd för att hänga köksstommarna i så behövs ingen extra skiva av den orsaken iaf..
jag tror också att snickaren valt att bygga in nått i väggen som krävde den tjockleken eller att det gjorts för att linjera med en annan vägg där man behövde den väggtjockleken för att nåt ska få plats i väggen..
Klicka här för att svara