Inte en köksvägg då som det ska hängas tunga överskåp i?

Huddingebo Huddingebo skrev:
Inte en köksvägg då som det ska hängas tunga överskåp i?
Då borde väl åtminstånde kökssidan av väggen haft dubbla skivor( en 15 mm plyfa och en std gips?

F fribygg skrev:
Då borde väl åtminstånde kökssidan av väggen haft dubbla skivor( en 15 mm plyfa och en std gips?
Vet inte det precis...
En jag känner lejde bort hela köksjobbet för några år sedan. Inkl flytta en vägg och den nya tyckte de skulle ha 95 reglar för att hänga överskåpen i.
Nuförtiden monteras ju ofta långa skenor som man hänger skåpen i och då försvinner väl lite vitsen med plywood osv eftersom det är väldigt lätt att fästa skenan i varenda regel ändå.

Mitt äldre kök har ju skåp som var och ett är skruvat i väggen och då finns det ju en fördel med plywood bakom gipsen.

Cona5 Cona5 skrev:
Fråga snickaren?
🤭🤭🥹

S SueCia skrev:
Är du säker på att det behövts?
Går att montera skjutdörr utan problem där, infälld !!

P
angående skiva bakom gips för köksskåp..

ja eller så sätter man regel bitar/ kortlingar i rätt höjd för att hänga köksstommarna i så behövs ingen extra skiva av den orsaken iaf..

jag tror också att snickaren valt att bygga in nått i väggen som krävde den tjockleken eller att det gjorts för att linjera med en annan vägg där man behövde den väggtjockleken för att nåt ska få plats i väggen..

S
B Bosroc skrev:
Går att montera skjutdörr utan problem där, infälld !!
va?...

M Meka Niker skrev:
Ja man undrar ju. Standard är väl 70regel med dubbelosb alt gips. Gör om rätt för dörrarnas skull?[bild]
Ser ut som 95 regel det är väl bara att sala på dörrkarmen, bättre isolering kanske bärande vägg, fråga snickaren

T Tryck123 skrev:
Ser ut som 95 regel det är väl bara att sala på dörrkarmen, bättre isolering kanske bärande vägg, fråga snickaren
Ser väl mer ut som 70+45 så 110 rör tycker jag var en bra gissning. Men gissningar förblir det utan mer info.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.