Jag tror ( men är ej säker) att jag har analog tv från en marksänd station genom luften.
Radio: de snackar mycket om att släcka FM och införa digital radio för att öka antal kanaler. Då måste samtliga radioapparater bytas till nya, i hemmet och i bilar. Det är kanske meningen med det.
De anför som skäl att få mer plats i etern för fler kanaler. Bullshit! De flesta av oss bor utanför Stockholm och har hur mycket som helst plats med fler kanaler. Kör man till Tyskland har man 20 analoga kanaler i radion, det går också.
Någon vill tjäna pengar på det, såklart.