J jonaserik skrev:
Bara öppna proppen högst upp på höger sida, stoppa ner en pinne/strumpsticka eller annat och känna var den är våt,det är nivån i HT.Låg nivå bara fylla med vanligt vatten.
Den öppnar jag med en vanlig skiftnyckel eller?

• Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
J Josth skrev:
Man bör i längden koppla ur elanslutningen om elpatronen konstaterats inte fungera.
Av vilken anledning skulle man behöva göra det?

Det är om inte annat en tydlig signal att värmen i handdukstorken inte fungerar så fler inte behöver fundera på den saken.

H
Egon125 Egon Brundin Liljeström skrev:
Jag förstår:
men om den nu har förlorat lite vatten med tanke på att jag skruvade lös en ventil så vattnet kunde rimma ut. Finns det något sett att få in nytt rent vatten för att sedan kanske kunna få igång den?
Det är inte där du skruvar, det finns skruvar upp till för att lufta handdukstorken. Gå in på tillverkarens hemsida och titta.

H HEM2121 skrev:
Det är inte där du skruvar, det finns skruvar upp till för att lufta handdukstorken. Gå in på tillverkarens hemsida och titta.to
H HEM2121 skrev:
Det är inte där du skruvar, det finns skruvar upp till för att lufta handdukstorken. Gå in på tillverkarens hemsida och titta.
Toppen tack

• Gilla
Lulle47
  • Laddar…
Den öppnar jag med en vanlig skiftnyckel eller?
Inget du behöver köpa,öppna med en skifynyckel är rätt, inget kommer att spruta, det är HT på EL och ska bara vara en viss mängdvatten i. För nivån nu, kolla som jag skev och närdu är klar, sätt tillbaka pluggen,slå på strömbrytaren, ställ upp termostaten på max, komer det värme efter ca1 timma så fungerar allt, bara ställa ner till lagom temp. Ingen värme kan termostaten eller den lilla värmepatron sagt upp sig.

• Gilla
Egon125
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Inget du behöver köpa,öppna med en skifynyckel är rätt, inget kommer att spruta, det är HT på EL och ska bara vara en viss mängdvatten i. För nivån nu, kolla som jag skev och närdu är klar, sätt tillbaka pluggen,slå på strömbrytaren, ställ upp termostaten på max, komer det värme efter ca1 timma så fungerar allt, bara ställa ner till lagom temp. Ingen värme kan termostaten eller den lilla värmepatron sagt upp sig.
Tack
Så om jag fattat detta rätt så är det denna jag skruvar av med en skiftnyckel och sedan fyller med vatten?
Ser dock ut som att man bara kan skruva med en vanlig mejsel men jag kan ha fel

• Skruvlock på metallrör, med mejselspår, ovanpå en platt yta nära kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
J Josth skrev:
Det är om inte annat en tydlig signal att värmen i handdukstorken inte fungerar så fler inte behöver fundera på den saken.
Med att koppla ur den menar du då. Den är nu kall och vad skulle resultatet bli med urkoppling då är nog en bra fråga till dig.

Den lilla skruven är väl bara en luftningsventil.

• Gilla
camaro z28 och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ser ut som att den högra saknar en kopa eller va man kallar det. Eller är det något som inte påverkar något?

• Kromad handdukstork med en stor skruvmutter upptill som saknar ett täcklock, mot en kaklad vägg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild på en del av en metallisk badrumsarmatur vid kaklade väggar. Ett lock verkar saknas på den högra ventilen.
    Skapa konto
J Josth skrev:
Den lilla skruven är väl bara en luftningsventil.
Okej tack då vet jag

Tack
Så om jag fattat detta rätt så är det denna jag skruvar av med en skiftnyckel och sedan fyller med vatten?
Ser dock ut som att man bara kan skruva med en vanlig mejsel men jag kan ha fel
Det är en liten avluftningskruv och levereras som standard, dom finns i både el och vatten ( värme från husets värmesystem) och avluftas med den.Blir nog svårt att få i vatten utan att ta bort pluggen.

J jonaserik skrev:
Det är en liten avluftningskruv och levereras som standard, dom finns i både el och vatten ( värme från husets värmesystem) och avluftas med den.Blir nog svårt att få i vatten utan att ta bort pluggen.
Så det är något som behövs skruvas av också?

Men elen måste vara helt avstängd under bytet av vatten?

Ja. Läste du aldrig manualen enligt länk i inlägg #11?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.