10 918 läst ·
94 svar
11k läst
94 svar
Varför funkar ej min handdukstork
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Det är inte där du skruvar, det finns skruvar upp till för att lufta handdukstorken. Gå in på tillverkarens hemsida och titta.Egon Brundin Liljeström skrev:
H HEM2121 skrev:
Toppen tackH HEM2121 skrev:
Inget du behöver köpa,öppna med en skifynyckel är rätt, inget kommer att spruta, det är HT på EL och ska bara vara en viss mängdvatten i. För nivån nu, kolla som jag skev och närdu är klar, sätt tillbaka pluggen,slå på strömbrytaren, ställ upp termostaten på max, komer det värme efter ca1 timma så fungerar allt, bara ställa ner till lagom temp. Ingen värme kan termostaten eller den lilla värmepatron sagt upp sig.Egon Brundin Liljeström skrev:
TackJ jonaserik skrev:Inget du behöver köpa,öppna med en skifynyckel är rätt, inget kommer att spruta, det är HT på EL och ska bara vara en viss mängdvatten i. För nivån nu, kolla som jag skev och närdu är klar, sätt tillbaka pluggen,slå på strömbrytaren, ställ upp termostaten på max, komer det värme efter ca1 timma så fungerar allt, bara ställa ner till lagom temp. Ingen värme kan termostaten eller den lilla värmepatron sagt upp sig.
Så om jag fattat detta rätt så är det denna jag skruvar av med en skiftnyckel och sedan fyller med vatten?
Ser dock ut som att man bara kan skruva med en vanlig mejsel men jag kan ha fel
Ser ut som att den högra saknar en kopa eller va man kallar det. Eller är det något som inte påverkar något?J jonaserik skrev:Inget du behöver köpa,öppna med en skifynyckel är rätt, inget kommer att spruta, det är HT på EL och ska bara vara en viss mängdvatten i. För nivån nu, kolla som jag skev och närdu är klar, sätt tillbaka pluggen,slå på strömbrytaren, ställ upp termostaten på max, komer det värme efter ca1 timma så fungerar allt, bara ställa ner till lagom temp. Ingen värme kan termostaten eller den lilla värmepatron sagt upp sig.
Det är en liten avluftningskruv och levereras som standard, dom finns i både el och vatten ( värme från husets värmesystem) och avluftas med den.Blir nog svårt att få i vatten utan att ta bort pluggen.Egon Brundin Liljeström skrev: