D Dilato skrev:
Du fokuserar på fel grej, man behöver inte byta ut något vatten, det som är viktigt är att det är fyllt med vatten.
Okej vattnet är alltså inte problemet.
Då Kanske det har med elen att göra?

Troligen har den tagit skada och el-patronen behöver bytas ut om det inte är något problem med el till badrummet. Fungerar badrumslampan?

A AndersS skrev:
Det du har på bilden är elpatron, inkl. termostat/reglering, och din tork ska vara vattenfylld upp till 1-2 cm från toppen.
Som noterats, kontrollera att du har el fram. Har samma patron i fritidshuset.
Och i bostad denna, men samma princip.
[bild]
J Josth skrev:
Troligen har den tagit skada och el-patronen behöver bytas ut om det inte är något problem med el till badrummet. Fungerar badrumslampan?
Oj synd vad skulle en ny patron kosta?
Har inget problem med badrums lampan. Dock så finns det en lampa under badrums spegeln som ibland bara lyser på ena sidan. Då ger jag den en liten smäll och sen fungerar den på båda 😂
Jag har en bänklampa över diskbänken som har gått sönder. Skulle kanske kunna fråga om det finns en möjlighet att byta ut patronen vid det tillfället

A AndersS skrev:
Det du har på bilden är elpatron, inkl. termostat/reglering, och din tork ska vara vattenfylld upp till 1-2 cm från toppen.
Som noterats, kontrollera att du har el fram. Har samma patron i fritidshuset.
Och i bostad denna, men samma princip.
[bild]
Hur kontrollerar jag om jag har el fram?

• Gilla
kurrehe
  • Laddar…
J Josth skrev:
Ny elpatron från Svedbergs 2690 kr: [länk]

Inte bra med glappkontakt i elen.
Aj det var dyrt
Är det något som blir en säkerhets risk om jag väljer att ej fixa problemet?

Egon125 Egon Brundin Liljeström skrev:
Aj det var dyrt
Har nämligen lite ont om pengar i nuläget då jag fixat flera saker med min nya lägenhet som kostat betydligt mycket mer än jag väntat mig.

Ett avstängt element är ju inget problem...

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Aj det var dyrt
Man bör i längden koppla ur elanslutningen om elpatronen konstaterats inte fungera.

D Dilato skrev:
Ett avstängt element är ju inget problem...
Är ej säker på om den är avstängd. Jag har ju inte på den men tänker att det kanske är kopplat till el ändå.

Är ej säker på om den är avstängd. Jag har ju inte på den men tänker att det kanske är kopplat till el ändå.
Du har ju en strömbrytare på den i underkant mitten, om du inte slår på den så är den ju avstängd.

J Josth skrev:
Man bör i längden koppla ur elanslutningen om elpatronen konstaterats inte fungera.Jaså
J Josth skrev:
Man bör i längden koppla ur elanslutningen om elpatronen konstaterats inte fungera.
Låter som en bra grej att göra
Är ju dock inte säker på om den till 100% inte fungerar. Finns det något sätt att konstatera det?

J Josth skrev:
Varför ska den urkopplas, fungerar inte nu och är det skillnad med eller utan el då,finner svaret märkligt.

D Dilato skrev:
Du har ju en strömbrytare på den i underkant mitten, om du inte slår på den så är den ju avstängd.
A då ser den ut att vara avstängd
Tack 🙏

J jonaserik skrev:
Varför ska den urkopplas, fungerar inte nu och är det skillnad med eller utan el då,finner svaret märkligt.
Så du tror att man bara kan lämna det som den är?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.