Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Beskriv gärna hur du målat och vilka produkter du använt. Spontant ser det ut som om underlaget har sugit i sig bindemedlet/oljan och bara pigment har stannat på ytan och sen börjar det brytas ner eller så är det bara för tunt målat.
Jag har fått liknande effekt på ett par av stolparna på min pergola där jag grundade och bara målade ett lager färg. De andra stolparna med två lager färg efter grundfärgen ser helt OK ut.
Det blev lite tidspress att sätta upp pergolan så jag skulle måla andra lagret "sen"... så nu blir det till att skrapa löst sittande färg och göra om...
Jag har fått liknande effekt på ett par av stolparna på min pergola där jag grundade och bara målade ett lager färg. De andra stolparna med två lager färg efter grundfärgen ser helt OK ut.
Det blev lite tidspress att sätta upp pergolan så jag skulle måla andra lagret "sen"... så nu blir det till att skrapa löst sittande färg och göra om...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden