S
Hejsan

Jag funderar på en sådan här pool

https://www.hornbach.se/shop/Stalva...lteranlaggning/10245800/artikel-detaljer.html

Det står i informationen att den måste monteras på en betongplatta. Någon som vet hur det kommer sig att det måste vara en betongplatta, och vad som kan hända om man inte har en betongplatta under.
Vad händer om man ställer den på en gräsmatta t.ex.?

jag har noterat att det finns andra "Likadana" pooler, men vita, där denna information om betongplatta inte finns, samt att de är lite billigare, trots samma storlek eller till och med 10cm mer diameter.
Har kollat efter skillnader men inte hittat något direkt. Någon som vet vad det är för skillnader? Här är ett exempel på en lite billigare lika stor och till synes likadan pool, även den hos hornbach.

https://www.hornbach.se/shop/Stalva...10245800&url=6524761&trackArticleCrossType=vv
 
Sannolikt för att poolen inte håller om den placeras så den blir sned. 15 kubik vatten är mycket väger mycket. De andra poolernas konstruktion kanske har en stabilare konstruktion.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
S
J Johan456 skrev:
Sannolikt för att poolen inte håller om den placeras så den blir sned. 15 kubik vatten är mycket väger mycket. De andra poolernas konstruktion kanske har en stabilare konstruktion.
Vore ju konstigt om billigare pooler hade stabilare konstruktion, tänker jag ;)
Förmodligen gäller samma för dem, bara att det inte framgår på hemsidan.
 
S Snickerick skrev:
Vore ju konstigt om billigare pooler hade stabilare konstruktion, tänker jag ;)
Förmodligen gäller samma för dem, bara att det inte framgår på hemsidan.
Jag har inte kollat på de poolerna eller vad det kostar, jag svarade bara på frågan varför de vill ha en betongplatta.
 
S
J Johan456 skrev:
Jag har inte kollat på de poolerna eller vad det kostar, jag svarade bara på frågan varför de vill ha en betongplatta.
Men jag skrev i min trådstart att de var billigare ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.