Hittat en liten stuga jag är intresserad av att köpa och flytta till min tomt. Tanken är att bo i denna under tiden vi bygger vårt hus. (1-2år)

Verkar ha läckt in lite vatten igenom taket vid något som liknar en gammal skorstensöppning. Den har stått utan taktegel i ett par år. 460 bred, 450 hög, 950 lång

Bilder
http://img11.imageshack.us/gal.php?g=dsc02935r.jpg

Vad skulle vara ett vettigt skambud, hur kollar men bäst fuktskadan?

Ingen med en uppskattning av värdet åtminstone?

Finns ju allt från bortskänkes till 100.000kr på Blocket men då är det längre transporter. Denna stuga har jag inom 1mils avstånd och transport gratis (dock inte kranlyft)

Jag tror att värdet är "ringa" om den säljs löst utan tillhörande tomtmark. Om det sedan är 10kr eller 100kkr är en fråga som är svår att besvara utan att ha gått över den själv och skapat sig en uppfattning om skick och driftskostnad.

Swetrot skrev:
Jag tror att värdet är "ringa" om den säljs löst utan tillhörande tomtmark. Om det sedan är 10kr eller 100kkr är en fråga som är svår att besvara utan att ha gått över den själv och skapat sig en uppfattning om skick och driftskostnad.
Missade nog det. Det är bara stugan utan mark. Ska flytta den till min mark.
Ska vara ett billigt boende brevid huset jag bygger under 1-2år. Sen ska det vara förråd eller liknande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.