Det var väl investerade pengar att betala frakten för Ikeas garderobstommar! Jösses, de är tunga (och framför allt otympliga).. Tillräckligt jobbigt att montera dem och få dem på plats..

..men ska bli skönt att äntligen sortera och hänga upp kläderna sedan vi flyttade in/hit!

/ Sandra

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Filuran och 1 till
  • Laddar…
P
Hoppas du inte ska ha några dörrar utan ha det som en klädkammare

TheStills skrev:
Hoppas du inte ska ha några dörrar utan ha det som en klädkammare
Vi har inte riktigt bestämt oss än faktiskt (har inte köpt dörrar än iaf). Nu när vi packat in en del saker så lutar det dock lite mer åt dörrar.. Det blev ganska välfyllt om än fint sorterat ;)Rummet i sig är vårt sovrum och garderobsstommarna står mitt emot sängen..Gillar du öppen förvaring generellt? :) ..jag tycker det är snyggt på rätt ställen.. Önskar jag hade haft ett rum som legat bra till.. Som kunnat passa som en klk! Det enda rummet vi har kvar härnere är ett passagerum.. Där man måste gå igenom hela tiden för att gå mellan kök/sovrum och v-rum (inget bra ställe för klk)Ha en trevlig kväll!Med vänlig hälsning, Sandra

Rekommenderar dörrar. Vi har öppen klädförvaring längs ena sovrumsväggen. Mest för att jag inte fått tummen ur och satt upp gardinstänger i taket för draperier. :o Hur som helst så är det öppet, och kläderna blir dammiga. Särskilt mörka finkläder som inte används så ofta...

Oldboy skrev:
Rekommenderar dörrar. Vi har öppen klädförvaring längs ena sovrumsväggen. Mest för att jag inte fått tummen ur och satt upp gardinstänger i taket för draperier. :o Hur som helst så är det öppet, och kläderna blir dammiga. Särskilt mörka finkläder som inte används så ofta...
Hehe, vissa saker har man en tendens att skjuta upp.. sen blir de sällan gjorda förrän i sista minuten (som tex när man flyttar, båda våra tidigare hus hade först lister dagarna innan mäklarfotograferingen haha)..

Nåja, det lutar som sagt mot dörrar (alternativt draperi!).. mest för att det ser lite plottrigt ut med alla färgkombinationer av kläder i ett annars så stilrent rum.. och dessutom står de så allt är jättesynligt utifrån (även om det är skuggsida, så de inte direkt kommer blekas.. så är det synligt från hela gårdsplanen!).

Men vi ska fundera lite på det och känna efter..

Ha en trevlig kväller,
MVH Sandra

Idag när solen kom fram efter lunch så kom behovet av att gå ut i trädgården också.. är väl bara att erkänna att sommarhalvåret gärna består av pyssel ute (snarare än inne).. :thumbup:

Idag snaggade jag en grön barrväxt på framsidan, bredvid entrén.. jag tyckte faktiskt det blev bra! Första gången jag har en stor grön sak som man kan "figurklippa".. Ska sopa rent under också.. Men det får bli en annan dag..

/ Sandra

• image.jpg
    Skapa konto
Ha.. i flera veckor har jag letat efter en liten kartong med blomsterlökar som jag köpte förra året. Dessvärre hann jag inte plantera dem i höstas och tänkte att jag måste ploppa ner dem i jorden nu..

Men som sagt - lådan har varit spårlöst försvunnen trots tappert letande (jaja, jag erkänner vi har många utrymmen med lådor som inte är uppackade/sorterade i uthusen än..).. men idag lyckades min käre far hitta min kartong (som låg dold i en annan kartong..).

Glad i hågen tog jag min lilla kartong och gick ut i nästa rum där det var lite ljusare så jag kunde checka statusen på mina lökar.. döm av min förvåning när jag mötte två självlysande ögon därnere..

Är inte direkt rädd för möss/råttor, men blir fortfarande rädd när jag blir överrumplad..
Smackade igen lådan och sprang ut på gräsmattan.. (tänkte minsann inte låta hen få gratis gömställe bland mina flyttlådor!)

Väl därute skulle lådan inspekteras.. jag ville fortfarande åt mina blomsterlökar ju.. men ja.. vad säger man...

loktjuv.jpg
Skapa konto

Det var råttan och hens "Bed & Breakfast".. alla mina 250 blomsterlökar var bara skal o sopor.. :mad:..

Men jag tror iaf hen slog världsrekord i längd och höjdhopp när hen hoppa ur lådan mot friheten..

Dyrköpt erfarenhet, bättre förvaring av blomsterlökar i uthusen nästa år.. får göra egna i plast med lock och ventilation! (med så små hål att mössen inte tar sig in!)

:banghead: Go'kväll!

Dyrköpt erfarenhet, bättre förvaring av blomsterlökar i uthusen nästa år.. får göra egna i plast med lock och ventilation! (med så små hål att mössen inte tar sig in!)
Inte plast - stålplåt el 2 tum tjocka träreglar el murbruk/betong och tegel, dvs precis på samma sätt som husen behöver vara byggda för att stå emot möss och råttor.
Detta gäller alldeles särskilt lökar som ju är supermat för gnagare, och som de garanterat kan vädra sig till på många meters avstånd.

Förra vintern åt de små vandalerna upp locken till oljepåfyllningen på båda mina motorsågar.:mad:

Gammeldags soptunnor av tjock plåt är bra. Den tunga runda modellen.

Kolla i stall, där brukar finnas kreativa lösningar för att förvara havre o betfor.
Kanske en Joraform kompost? Borde vara perfekt till lökförvaring!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Oldboy skrev:
Inte plast - stålplåt el 2 tum tjocka träreglar el murbruk/betong och tegel, dvs precis på samma sätt som husen behöver vara byggda för att stå emot möss och råttor.
Detta gäller alldeles särskilt lökar som ju är supermat för gnagare, och som de garanterat kan vädra sig till på många meters avstånd.

Förra vintern åt de små vandalerna upp locken till oljepåfyllningen på båda mina motorsågar.:mad:
Tror att du har ett litet ont öga till dina inneboenden ;)

Har lärt mig det där med lökarna nu.. hade oxå en påse jordnötter stod i uthuset (till fåglar) men den hade de minsann inte käkat upp?! Däremot byggde de bo i påsen.. och halva påsen flyttades till en hink där ännu ett bo byggdes *s* (de hämtade div pyntsaker och inredde med......)

Stenolofanders skrev:
Gammeldags soptunnor av tjock plåt är bra. Den tunga runda modellen.

Kolla i stall, där brukar finnas kreativa lösningar för att förvara havre o betfor.
Kanske en Joraform kompost? Borde vara perfekt till lökförvaring!
Har kikat lite på beg soptunnor (sådana vi har själva..gröna plast).. för sophantering i uthusen.. kanske ska ha en för förvaring av trädgårdsgrejer med - dvs lökar osv (för vinterhalvåret iaf)..

:thumbup:

Älskar utsikten på/från vår lilla gård och alla dessa solupp- och solnedgångar som är så tydliga.. Bifogar en bild jag tog runt jul :)

• image.jpg
    Skapa konto
Stenolofanders skrev:
Ja, de moderna tunnorna är ju något lättare att hantera (för oss människor...), det blir nog toppen. Då är det bara tvättbjörnarna som kan hota lökarna.
Fast det hotet är nog avlägset även om det flöt iland en i Falsterbo häromsistens!

[länk]
jo, de är lätta och kasta skit i och sen "köra upp" på släpkärran för att ta med till tippen!

Jag ska sätta upp en skylt till tvättbjörnarna.. Att de hellre får ringa på dörren och få mat..än att riva i mina sopor haha ;)

• Gilla
Stenolofanders
  • Laddar…
Idag har vi kört iväg ett lass sopor till tippen.. En del trädgårdsavfall (vårstädning påbörjad i trädgården).. Plus lite (läs "en hel jäkla hög") med wellpappkartonger från vårt garderobsprojekt. Det blir förvånansvärt mycket packmaterial när man handlar möbler..oavsett om de är sk platta paket eller inte.. :rolleyes:

Imorgon blir det nog till att fylla på nästa lass.. det kommer gå i ett till tippen i sisådär hmm.. Tio år?!? Haha :thumbup: Men så är det ju när man har hus, blir inte bättre när man har en gård..

..sen är det dags att damma av utemöblerns vi ställde ut idag..
Var såååå skönt att sitta en stund i vårsolen idag :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.