Stort tack för uppföljningen och grattis till tomten! Allt för ofta får man inte veta hur det gick.

Kul med uppföljningen, och lycka till. I vilken del av landet ligger tomten?

Tomten ligger i södra Dalarna.

Totte_S
Grattis. Har själv suttit o spanat på sjötomter i Dalarna, då de är bland de billigaste sjötomterna i Sverige. Vore kul att få se en bild över sjöutsikten. Finns det fisk i sjön?

Grattis Pezzen! Och tack för uppdateringen.
Mäklararvodet blev väl inte så stort så det känns som blodspengar då.
Snart kommer lite bilder hoppas jag, på tomten, sjön, och när du ror med ekan fullastad med takpannor.

En fråga från en obildad sörlänning: Vad menas med
Pezzen skrev:
...Nu väntar jag på att sjön ska skölja så att man kan ta sig dit och börja njuta...
Är det att isen går upp, eller vad?

Och vi alla misstroende hade ju lite rätt i alla fall: Det fanns en väg till tomten, om än sjöledes :)

PS
Jag lärde mig att åka slalom på Granberget utanför Leksand, med utsikt över Siljan.
Dalarna är vackert :)

Här kommer utsikten! Fisk finns det nog, med tanke på all sjöfågel som huserar där, däremot är jag nog ingen storfiskare av rang. Men någon rökt abborre ska det nog kunna bli.

DSCN9246.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.

Att sjön sköljer beytder inget annat är att den är "isfri", som du antog :)

Vad gäller vägen är bara frågan vem som är väghållande och jag ska klaga på gällande alla "potthål" som dyker upp och försvinner med ojämna mellanrum vid färd...

• Gilla
Exuperance och 1 till
  • Laddar…
Åh, vad vackert! Där kan det inte vara svårt att finna ro och vederkvickelse.

Men det ser ju ut som en stor sjö. Vågar man fråga vad den heter?
(Du behöver inte svara om du är rädd om ditt privatliv.)

Den är knappt 0,5 km² vad jag hört, så den är inte så stor som de kanske verkar på bilden. Malsjön heter den, och namnet till trots har inte sett mal i sjön än..

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.