Byggahus.se

Var hitta oregelb. kalkstensgolv????

1. T
    Medlem · 10 inlägg

Tidspressaren

Medlem
    Hej alla kunniga o insatta!

Jag letar efter kalkstensgolv, inte så polerat! Kruxet är att jag skulle vilja lägga oregelbundna, "kross"-bitar, med olika bred cementfog som följd.
    Vill helst ha så tunna stenar som möjligt.

Har någon något tips, så tar jag tacksamt emot.

2. H
    Medlem · 1 106 inlägg
  3. L
    Medlem · 93 inlägg

lindab

Medlem

Re: Var hitta oregelb. kalkstensgolv????

kinnekulle-kalksten tycker jag är den allra finaste. Finns i en mängd olika utföranden. Kan inte firmans namn, men jag sökte på nätet och kom fram till hemsidan.

Lycka till!

4. Johan Gunverth
    Diversearbetare · Göteborg · 8 228 inlägg

Johan Gunverth

Diversearbetare

Nästa gång du fogar breda fogar skall du prova torrfogning. Det innebär att du gör precis enligt dina bilder men använder något blötare fog bruk (någon extra procent vatten). När fogen är avskrapad första gången, doftar du på torrt fogbruk med tex en parmesanströare i en liten vall ovan på den blöta fogen. När sedan den torra fogvallen blivit genomfuktad någon timma, putsar man ner den med en grov Scotch-Brite till rätt nivå. Efterfukta under ett dygn.
    Fogen blir helt slät, mycket stark och i precis samma nivå som intilliggande plattor.

5. H
    Medlem · 1 106 inlägg

He he, jag kommer aldrig att foga breda fogar, jag hittar ju mina golv upprättstående i skogen ;)

Jureit är mannen på bilderna, EN HYVENS PRICK SOM BJUDER PÅ GOTT FIKA OCH SOM BRUKADE FÖRGYLLA VÅR DAG HÄR PÅ FORUMET MEN SOM SLUTADE SKRIVA NÄR HAN UPPNÅDDE 2000 POSTER 21/7 >:( :'(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.