Jag lägger även in en bild på planket för den nyfikne :) springorna mellan brädorna, går att ana redan, lär dessutom öka när brädorna torkar.

• Nybyggt träplank vid en uteplats med möbler och en grill, springor mellan brädorna synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du täckt med brädor på båda sidorna av stolparna? I så fall kunde du satt brädorna på respektive sida med en halv brädhöjds förskjutning från början så hade problemet varit löst.
Att sätta såna där små tunna läktbitar över alla springor tror inte jag blir snyggt alls.
Tror heller inte det generellt är någon bra idé att sätta "lock" på liggande virke.

Redigerat:
J jonne72 skrev:
Har du täckt med brädor på båda sidorna av stolparna? I så fall kunde du satt brädorna på respektive sida med en halv brädhöjds förskjutning från början så hade problemet varit löst.
Att sätta såna där små tunna läktbitar över alla springor tror inte jag blir snyggt alls.
Tror heller inte det generellt är någon bra idé att sätta "lock" på liggande virke.
Ja täckt med brädor på båda sidor, dock inte med en förskjutning :(

Börjar ångra hela bygget, skulle kört vanlig ytterpanel med fasad kant, som på huset.

Enklaste nu är nog, 22x45... Sedan får jag såga den själv. :)

Har du slagit ihop alla bräder? Isåfall lär ju springan bli väldigt liten och det enda vettiga om du inte vill ha någon springa är att plocka bort alla bräder och sätta dom som tipset ovan.

Att skruva ner och göra om är väl max 3 kvällars arbete?
Att hålla på att jaga små strön och kapa andra saker tar ju bra mycket längre tid.

richardtenggren
Du hade ju kunnat satt typ vindpapp innan du monterade trallen?

Fast med brädor på båda sidorna så måste väl insynen bli minimal oavsett. Då får man väl nästa stå och kika mellan springorna om man ska se något.
Låt det vara ett par veckor så kanske du vänjer dig... :)

Ber om ursäkt men kan inte låta bli det här tipset. Fyll med fogskum mellan brädorna, dämpar ju även ljud;):cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.