8 304 läst ·
21 svar
8k läst
21 svar
Var får man tag på virket?
Har du täckt med brädor på båda sidorna av stolparna? I så fall kunde du satt brädorna på respektive sida med en halv brädhöjds förskjutning från början så hade problemet varit löst.
Att sätta såna där små tunna läktbitar över alla springor tror inte jag blir snyggt alls.
Tror heller inte det generellt är någon bra idé att sätta "lock" på liggande virke.
Att sätta såna där små tunna läktbitar över alla springor tror inte jag blir snyggt alls.
Tror heller inte det generellt är någon bra idé att sätta "lock" på liggande virke.
Redigerat:
Ja täckt med brädor på båda sidor, dock inte med en förskjutningJ jonne72 skrev:Har du täckt med brädor på båda sidorna av stolparna? I så fall kunde du satt brädorna på respektive sida med en halv brädhöjds förskjutning från början så hade problemet varit löst.
Börjar ångra hela bygget, skulle kört vanlig ytterpanel med fasad kant, som på huset.
Enklaste nu är nog, 22x45... Sedan får jag såga den själv.
Har du slagit ihop alla bräder? Isåfall lär ju springan bli väldigt liten och det enda vettiga om du inte vill ha någon springa är att plocka bort alla bräder och sätta dom som tipset ovan.
Att skruva ner och göra om är väl max 3 kvällars arbete?
Att hålla på att jaga små strön och kapa andra saker tar ju bra mycket längre tid.
Att skruva ner och göra om är väl max 3 kvällars arbete?
Att hålla på att jaga små strön och kapa andra saker tar ju bra mycket längre tid.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden