Hej,
Finns det några riktlinjer om var man bör sätta "kroken" till fönsterlampor så som julstjärnor?
Mitt första försök var ett mindre spik precis ovanför översta fönsterlisten, tyvärr blev spiken för litet så att en av stjärnorna åkte i backen(kanske med lite hjälp från katten

).
Nu har jag köpt vinkelkrok och efter som det nu blir en lite mer permanent lösning så undrar jag var jag bör sätta kroken? I Listen? Precis ovanför listen? en bit ovanför listen?
Mina egna spekulationer går såhär :
Sätter man den i listen så blir det också mer synligt, speciellt när vi inte har gardiner i dessa fönster(10x4 med god marginal till tak). Sätter man precis ovanför listen så misstänker jag att det finns risk att materialet(i väggen) spricker då fönsteröppningen troligen inte går långt under där listen slutar. Så just nu funderar jag på 2 cm ovanför övre listen, kan det vara rimligt även för framtida bruk? Ända nackdelen här är att det blir hål i väggen och väggar är lite svårare att byta ut jämfört med lister men så går det såklart alltid att spackla.