2 350 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Vändlimma vid dörrkarmsbygge?
Medlem
· Västra Götaland
· 108 inlägg
Hej alla.
Jag har letat runt lite på forumet men inte hittat något klockrent svar så därför slänger jag in en ny tråd.
Jag tänkte bygga en dörrkarm till en innerdörr och undrar om det är nödvändigt att vändlimma ämnena innan jag falsar ur dem, detta för att de inte skall slå sig. Jag hade tänkt använda 45x120 som jag avser falsa ur, antingen med fräs eller hyvel.
Jag har använt tekniken när jag byggt enklare dörrar men då är det ju tunnare material som kroknar lättare och då är det ju nödvändigt.
Tack på förhand
Jag har letat runt lite på forumet men inte hittat något klockrent svar så därför slänger jag in en ny tråd.
Jag tänkte bygga en dörrkarm till en innerdörr och undrar om det är nödvändigt att vändlimma ämnena innan jag falsar ur dem, detta för att de inte skall slå sig. Jag hade tänkt använda 45x120 som jag avser falsa ur, antingen med fräs eller hyvel.
Jag har använt tekniken när jag byggt enklare dörrar men då är det ju tunnare material som kroknar lättare och då är det ju nödvändigt.
Tack på förhand
Jag vändlimmar, tar ju inte så lång tid..
Medlem
· Västra Götaland
· 108 inlägg
Nej det tar ju inte så lång tid men jag hade tänkt att göra 4 stycken karmar, ser att jag inte skrev det i ursprungsfrågan. Brukar du hyvla/ fräsa eller såga falsen med tanke på att man får olika fiberriktningar.
Jag kör dom i hyveln.
Medlem
· Västra Götaland
· 108 inlägg
Ok, tack för hjälpen.
Klicka här för att svara