15 880 läst ·
92 svar
16k läst
92 svar
Välkomna till Handöverfräsens dag!
Shit. Det är det närmaste jag kan komma verbalt utan att använda fula ord. Tyvärr har jag blivit förhindrad att komma i morgon. Ibland händer det saker som man inte styr över. Och det är vad som hänt nu
Mina två önskningar nu är 1) att den planerade filmningen blir sådan att jag kan få en lektion på distans och 2) att tillfället återkommer då mitt intresse absolut kvarstår.
Hoppas också att någon annan kan komma med kort varsel och glädjas åt att få ta del av expertisens råd och tips.
/Thomas
Hoppas också att någon annan kan komma med kort varsel och glädjas åt att få ta del av expertisens råd och tips.
/Thomas
Det var tråkigtR Rönnis skrev:Shit. Det är det närmaste jag kan komma verbalt utan att använda fula ord. Tyvärr har jag blivit förhindrad att komma i morgon. Ibland händer det saker som man inte styr över. Och det är vad som hänt nuMina två önskningar nu är 1) att den planerade filmningen blir sådan att jag kan få en lektion på distans och 2) att tillfället återkommer då mitt intresse absolut kvarstår.
Hoppas också att någon annan kan komma med kort varsel och glädjas åt att få ta del av expertisens råd och tips.
/Thomas
Tack Daniel. Under tiden blir det väl att ställa alla dom dumma frågorna här på forumet som jag laddat upp med för att hålla alla er sysselsatta under morgondagen. Hoppas kunna få nybörjarhjälpen ändå. Önskar er en trivsam lärorik lördag
/Thomas
/Thomas
Jag vill framföra ett stort tack till @Daniel_N för en rolig och lärorik dag! Man kan inte annat än att beundra din inställning till kunskap. Du vill inte bara lära ut till oss andra, men också helt öppen och mottaglig inför ny kunskap!
Och sedan ytterligare ett tack till @OlaC för att han delade med sig av sina kunskaper om fräsjiggar! Skulle kalla hans ändträjigg fräsningens svar på en schweizisk armekniv. Och stort var det att han låtsades misslyckas för att vi med något enklare erfarenheter inte skulle känna oss utanför .
Och alltid lika roligt att avsluta med några pilsner och roligt sällskap!
Mvh Ulf
Och sedan ytterligare ett tack till @OlaC för att han delade med sig av sina kunskaper om fräsjiggar! Skulle kalla hans ändträjigg fräsningens svar på en schweizisk armekniv. Och stort var det att han låtsades misslyckas för att vi med något enklare erfarenheter inte skulle känna oss utanför .
Och alltid lika roligt att avsluta med några pilsner och roligt sällskap!
Mvh Ulf
Stort tack för idag allihopa. Det är helt otroligt att jag ens kunnat använda färsen tidigare med tanke på vad jag lärt mig idag
/Mattias
/Mattias
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Stort tack Daniel och Ola för att ni delar med er av era grymma skills. En fantastiskt lärorik och inspirerande dag med många trevliga möten!
Voff!!!Ola C skrev:
Ett stort tack till Daniel för Handöverfräsens Dag (2018...) och för all kompetens och erfarenhet som du så generöst delar med dig av.
Ett stort tack också till Ola som lika generöst delar med sig av sina innovationer i form av makalösa fräsjiggar men också din kompetens och erfarenhet.
En både tankeväckande och inspirerande dag!
//Ronnie
Redigerat:
Ett stort TACK från även från mig. Det var en väldigt lärorik dag med trevligt sällskap av både gamla och nya vänner.
Daniel är ju vanligtvis fantastiskt duktig på att både organisera och delegera. Men det var nog ett misstag att sätta Ronnie på kaffekokningen istället för att placera honom ute på gården iklädd gul väst och walkie-talkie. Men trots detta så fungerade parkeringen någorlunda och kaffet blev naturligtvis både utsökt och serverat i tid.
Tack igen alla, speciellt @Daniel_N och @Ola C!
Jag uppfattade det som om det mesta av dagen filmades. När, var och hur det kommer att presenteras har jag dock ingen aning om.mattiasp skrev:
Daniel är ju vanligtvis fantastiskt duktig på att både organisera och delegera. Men det var nog ett misstag att sätta Ronnie på kaffekokningen istället för att placera honom ute på gården iklädd gul väst och walkie-talkie. Men trots detta så fungerade parkeringen någorlunda och kaffet blev naturligtvis både utsökt och serverat i tid.
Tack igen alla, speciellt @Daniel_N och @Ola C!
Haha ja, Ronnie gjorde fantastiskt bra kaffe, men det är nog risk att han hade gjort ännu större nytta ute på gården. På det stora var nog disciplinen ok....men till slut fick det helt enkelt inte plats fler bilar/släp/lastmaskin/pallar med rör och en 4-5 st fick ställa sig längs vägkanten. Men det gick bra det med!
Vill passa på att rikta ett stort tack till alla som hjälpte till med logistiken!
Vill passa på att rikta ett stort tack till alla som hjälpte till med logistiken!




