mexitegel skrev:
Väldigt annorlunda design på gasolgrillarna i de sista inläggen tycker jag :D
jaa men den har iaf nästan en grill där framme ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag har raderat off topic.

/Moderator
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
B
Har en Weber Genesis S-330, den helt rostfria, det är klart att rekommendera, du får helt rostfritt galler.

När vi skulle köpa gasolgrill var det först tänkt en billig för nån tusenlapp eller två.. men sen med lite efterforskning så blev det raskt denna. Och först kändes den stor, väldigt stor. MEN, det är helt suveränt att ha mycket grillyta, för det går göra så mycket grönsaker, potatis osv osv.

Men, det kostar ju en del, men jag ångrar inget, så nöjd.
 
Satsuki
Boan skrev:
Har en Weber Genesis S-330, den helt rostfria, det är klart att rekommendera, du får helt rostfritt galler.

När vi skulle köpa gasolgrill var det först tänkt en billig för nån tusenlapp eller två.. men sen med lite efterforskning så blev det raskt denna. Och först kändes den stor, väldigt stor. MEN, det är helt suveränt att ha mycket grillyta, för det går göra så mycket grönsaker, potatis osv osv.

Men, det kostar ju en del, men jag ångrar inget, så nöjd.
Håller med!
Vi sorterade raskt bort en hel del andra märken genom att bara lyfta locket - en grill som börjar wobbla eller darra när man gör det är inget vi vill ha, av olika skäl.....
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
Den är gjord i China och enligt mig klen i konstruktion. Priset för den billigare spirit brukar ligga runt 5000 kr om jag inte missminner mig. Men de e ändå många som är nöjda med den så åk o känn på den, det kommer säga dig mycket merän vad vi kan.

Har för mig att den har de där tastbarsen som ska göra att fettet sammlas att upp och bränns vilket i sin tur ska ge mer smak till köttet. De skyddar även gasolrören från att bli igennsatta. Dock är det lite mer att rengöra.
 
Dizzy84 skrev:
Den här måste väl vara ganska prisvärt?

[länk]

Hur är grillen i sig? Bra/dåligt?
Någon som pillat på den i verkligheten?
Vi har varianten utan sidobrännaren som heter 310 istället för 320. Vi har haft den i snart 4 år och jag är nöjd så här långt. Jag har dock noterat lite rost i plåtkanterna på själva skåpet under grillen. Den står utomhus under ett överdrag. Vi bor kustnära och allt vi har utomhus blir med jämna mellanrum nedstänkt av saltvatten som blåser in från havet.
Kan man förvara den torrare än vad vi kan, så håller den säkert bättre. Men jag förväntar mig ändå att den håller i minst 5-6 år till.
 
Vi har en Weber 320, otroligt nöjd! Grillar varje Lördag, året runt! I alla väder, regn/snö och många minus grader, har Led lampa inbyggt i handtaget, stor gastub är overkill, duger gott med Pc5.
 
Weber Spirit gasolgrill med tre brännare på en träterrass, omgiven av grönsaker och bladverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Weber Spirit med tre brännare, funkar lika bra för en som tjugo i norrländsk midvinter.
 
Köp en så dyr Weber du anser dig ha råd med! ;)

Har en Genesis S330 sedan 5-6år och ångrar inte köpet.
Weber själva anser det är ok att ha en liten tub (5kg) i skåpet, kör själv med en 10:a hängandes på utsidan.
 
Liten tub 5kg duger ofta, men grillar man ofta, typ flera ggr i veckan, så satsa på en 10:a.. Jag gör av med cirka 4-5 10'or per år...
 
Gasolen brukar även bli billigare per kg om man kör med större tub, iaf är det så i Norrköping.
 
4-5st 10'or/år.??? Jag grillar varje Lördag, sen nån lunch på helgen ibland, byter 2-3st 5'or/år, men grillar nog ganska ekonomiskt....
 
Det bor nog en pyroman i mig... Inne på flaska 2 redan, jag kör en hel del större bitar och brukar även lägga lite träbitar på/mellan flavor bars. Sedan tillkommer alla gånger som röken är igång...
Men, som sagt en Weber och helst en med "fodrat" lock. Då är man ganska säker på att det blir bra på vintern också.
Rökig gasolgrill på trädäck, används till matlagning med en gasflaska intill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Racing
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.