41 421 läst ·
1 997 svar
41k läst
2,0k svar
Valet 2026
Är det ett uttryck för demokrati att aktivt delta i en angripares hybridkrig, där tycker vi annorlunda. I nästa steg ska du vända ditt vapen inåt landet och skjuta dina egna, som en demokratiyttring då, eller?H hovapettson skrev:
Jag tycker man ska ta steget fullt ut om migrera om man vill slåss på ryssens sida.
Hen kan bara skicka detta till sina kontakter på sociala: Помогите мне найти что-нибудь о Халленгрен и вакцинации!A Abies koreana skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg
Leopolds lista som man ska skriva på för att kräva ett omval presenterar sig som medborgerlig rörelse utan partipolitik. Bara namnet på webbplatsen "ettfolk" visar ändå att även om det inte är kopplat till ett visst parti så är det väldigt tydligt viktat. Det syns också på lite statistik. Lägger man till det framträdande på Riks så blir det ännu tydligare.
Det hade varit snyggare att vara tydlig med var man ligger politiskt.
Nu tolkar säkert några detta som att jag inte har något problem med valfusk, men så är det inte. Jag tycker all form av valfusk är förkastligt, men tycker att ett omval i hela landet är oproportionerligt.
Nu tolkar säkert några detta som att jag inte har något problem med valfusk, men så är det inte. Jag tycker all form av valfusk är förkastligt, men tycker att ett omval i hela landet är oproportionerligt.
Som jag förstått det så har det i Borlänge inte påverkat mandatfördelningen men visst är det upprörande, man kan ju dessutom anta att det inte bara hänt där och inte bara i detta valet, förra gången var det ju KD i Jönköping.Fairlane skrev:
Men som du säger, om kravet ska vara incidentfria val så får man antingen sluta hålla val, eller sluta rapportera incidenter. Detta är en såpass viktig sak att man ska ha låga trösklar för rapportering, det får kosta att utreda, även om det sen visar sig att det inte är betydande incidenter. Då kan man kontinuerligt justera processerna.
På vilket sätt skulle det vara en rysk påverkansoperation att proterstera mot uppenbart valfusk?D djac skrev:
Om du verkligen själv tror på det så måste du vara extremt lättpåverkad. Var bara uppmärksam så inte Ryssen lurar i dig något😁
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg
Det finns en sådan tråd, men jag misstänker att det inte kommer skrivas något som visar på det registret där heller. Det brukar vara så när man efterfrågar konkret information, men att bry sig om verifierbar fakta för en tydligen till troll.Skogochmark skrev:
Varför måste det vara för eller emot på någon politisk sida. Är du rädd för att du skulle tycka något vara bra och sedan i efterhand få reda på att det var en kille som röstade på Sd som drog igång det.Fairlane skrev:
Leopolds lista som man ska skriva på för att kräva ett omval presenterar sig som medborgerlig rörelse utan partipolitik. Bara namnet på webbplatsen "ettfolk" visar ändå att även om det inte är kopplat till ett visst parti så är det väldigt tydligt viktat. Det syns också på lite statistik. Lägger man till det framträdande på Riks så blir det ännu tydligare.
Du och en hel hop andra här har ett sådant hat mot allt som är lite till höger, inte presenteras på Svt eller kritiserar staten. Det är mycket farligt för demokratin som ni säger er värna om.
Detta är väldigt off topic. Men Fairlane vill gärna diskutera Covid i denna tråd. Så jag går honom till mötes.Fairlane skrev:
Eftersom du är så fruktansvärt intresserad och inte själv klarar av att söka på nätet så kommer här en länk till Lenas uttalande.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg
Jag tycker bara att man ska vara ärlig, varken mer eller mindre. Antingen skriver man var man står, eller inte något alls. Att låtsas vara oberoende när man inte är det är falsktSkogochmark skrev:
Jag har inget emot lite höger. Jag är själv höger, men snarare liberal än konservativ. Många gånger är ju dessa "högerpartier" som SD, AfS etc väldigt långt vänster i ekonomiska frågor. Höger/vänsterskalan är rätt dålig när många människor är för ekonomisk vänsterpolitik men kallar sig höger för att de ogillar människor med en annan hudfärg eller religion.Skogochmark skrev:
Vad får dig att tro att han inte skulle vara oberoende?Fairlane skrev:
Och kom inte med svaret " för han har varit med i Swebbtv"
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg
Där ser man, det fanns ett sådant uttalande. Tyvärr försvinner ju sammanhanget när det är klippt så där, men är det inget mer så är det såklart illa. Är det däremot så att man ska tolka var folk bor som om de bor på landet eller i storstaden, i villaområden eller i innerstaden, i utanförskapsområden eller i blandade områden, dvs på en annan nivå så kan det vara av intresse.Skogochmark skrev:
Den visar du åter på bristande läsförståelse. Jag ville inte tala Covid i denna tråden, jag var bara ytterst tveksam till att du skulle skriva något i en Cocid-tråd om det hela.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg