Skogochmark Skogochmark skrev:
Styrelsekollegan är tidigare M-politiker i Borlänge (nu Ny Framtid). Hur ser ägande, insats och eventuella bidrag ut?
Bolaget ägs av ett annat bolag som kontrollerar alla röster, verkliga huvudmän är
Text som visar verkliga huvudmän för AfriTech GrowTh Aktiebolag: två listade namn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Koncerndiagram visar Nyvalls IT Partner AB och dotterbolaget AfriTech GrowTh Aktiebolag med omsättning 0 tkr.
Skapa konto

Det ägande bolaget går så dåligt att aktiekapitalet är förbrukat och drivs under personligt ansvar.
Årsredovisning med information om företagets verksamhet, förändringar i eget kapital och ekonomisk översikt mellan åren 2101 och 2412.
Skapa konto

Usla på affärer och bokföring

Bokslut och nyckeltal för Nyvalls IT Partner AB, flera avvikelser i årsredovisningar för åren 2020-2024, med nedladdningslänk som PDF.
Skapa konto

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
På vilket sätt är det anmärkningsvärt? Poängen från SVTs del är såklart att göra en saklig, statistisk granskning av påståendet att denna grupp skulle ha avgjort valets utfall. Eftersom detta påstående har spridits av högerdebattörer.
...
Såhär anmärkningsvärt tycker vänstern, i form av Daniel Suhonen, att inslaget är.
Det är ett angrepp på demokratin med en saklig, statistisk granskning av valresultatet.
Notera även personangreppet på slutet.

/Höghus

https://x.com/skogstrast/status/2102502726517289412

• Wow
Jonatan79
  • Laddar…
Fairlane
Skogochmark Skogochmark skrev:
Så associationsskuld handlar det om för dig.
Du är inte intresserad av innehållet i sak. Utan har en uppfattning direkt bara för att han förts fram i ett forum du inte gillar.
Associationskuld? Jag kopplar person A med person A, om det gör det till en associationskuld så jag då handlar det om det.

Grejen är att han har olika kanaler men är inte så tydlig med att det är en och samma person.

Jag har redan kommenterat innehållet i sak, räcker inte det?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
H hovapettson skrev:
Ring Amf1 på Berga. Kalla upp alla Gripen.
Man kan ju tänka sig angrepp som inte är militära, eller? När IT-system angrips, när falsk information sprids medvetet etc, är inte det angrepp?

För övrigt så får Gripen gå upp lite då och då för att ryska plan närmar sig. Piloterna på ryska plan är antingen usla på att navigera eller så har de kass utrustning så de inte har koll på var de är, eller så flyger de medvetet in med sina plan i andra länder för att provocera, vilket tror du stämmer? Du kan se de som en vän om du vill, det är inte helt ovanligt för de långt ut på den politiska skalan, men den stora majoriteten ser Ryssland som ett hot.

• Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
D
H hovapettson skrev:
Ring Amf1 på Berga. Kalla upp alla Gripen.
Oj vilken utdaterad uppfattning om konflikter, jag förstår att det är svårt att hålla sig på rätt sida.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Såhär anmärkningsvärt tycker vänstern, i form av Daniel Suhonen, att inslaget är.
Det är ett angrepp på demokratin med en saklig, statistisk granskning av valresultatet.
Notera även personangreppet på slutet.

/Höghus

[länk]
Jahapp, alla är kränkta. Jag som tyckte att reportaget var till demokratins fördel då det debunkar en högerextrem myt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
G
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, vi inför ett system där gängkriminella kan bryta sig in hos folk och med pistolen riktad mot deras huvuden tvinga dem att rösta som de kriminella vill.

Eller inte.
Jag pratar alltså att automatisera rösträkningen inget annat..

Att ha ett system där man kan ligga hemma i soffan och rösta vi någon app är ganska osäkert då man inte kan garantera vem som trycker på knappen.

• Gilla
Skogochmark och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
G Greger_08 skrev:

Att ha ett system där man kan ligga hemma i soffan och rösta vi någon app är ganska osäkert då man inte kan garantera vem som trycker på knappen.
Alla datorsystem kan bli hackade.
Att räkna papperslappar 2 gånger och där allmänheten kan övervaka vad som sker är nog mycket säkrare.

• Gilla
hjalmar17 och 5 till
  • Laddar…
S
G Greger_08 skrev:

Håller med. Internetröstning kan låta frestande. Men inte ens inloggning med BankID skulle säkra röstningen. Omedelbart skulle en präst sköta 300 röstboskap och dess röster. Byt ut präst mot dominant man för den som önskar.

Tyvärr! Detta är chackmatt mot förändringar i systemet. Däremot personkryssningarna kan komma att åtgärdas.

Jag tror systemet är oförändrat 2029. Det är mest partiernas egna skuld med en stor mängd varierande listor som ställt till det. Detta plus det faktum att kryssning gynnar folk på mycket små orter.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
S styren skrev:
Håller med. Internetröstning kan låta frestande. Men inte ens inloggning med BankID skulle säkra röstningen.
Det är värre än så:

En seriestripp med stickfigurer som diskuterar säkerheten i flygplan, hissar och datoriserade röstningssystem, med ett humoristiskt fokus på röstning.
Skapa konto

Och jag kan skriva under på det... ;)

• Älska
  • Gilla
hjalmar17 och 5 till
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Jahapp, alla är kränkta.
Inte jag! Positivt överraskad av Svt här. Har fö inte sett något spår av missnöje från Tidö-supporters.
S Staffan-N skrev:
Jag som tyckte att reportaget var till demokratins fördel då det debunkar en högerextrem myt.
Intressant tolkning att det brinner i Hr Suhonens proppskåp pga en debunkad högerextrem myt! Isf borde han väl jublat?
Jag ser inte att de vare sig bekräftar eller dementerar. Vad Svt säger är att det kan ha påverkat valresultatet, inte att det inte kan ha påverkat.

/Höghus

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Intressant tolkning att det brinner i Hr Suhonens proppskåp pga en debunkad högerextrem myt! Isf borde han väl jublat?
Detta var då inte min tolkning.
Höghus Höghus skrev:
Jag ser inte att de vare sig bekräftar eller dementerar. Vad Svt säger är att det kan ha påverkat valresultatet, inte att det inte kan ha påverkat
Myten som debunkas är påståendet att valet skulle ha avgjorts av nämnd väljargrupp. Matematiken för detta går helt enkelt inte ihop. Att påverkan på resultatet finns är väl nästan självklart, det är ju själva grejen med demokrati och omröstningar.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Detta var då inte min tolkning.

Myten som debunkas är påståendet att valet skulle ha avgjorts av nämnd väljargrupp. Matematiken för detta går helt enkelt inte ihop. Att påverkan på resultatet finns är väl nästan självklart, det är ju själva grejen med demokrati och omröstningar.
Jag förstår inte hur du får ihop det där resonemanget men jag avslutar den tråden nu.

/Höghus

• Gilla
Skogochmark
  • Laddar…
C måste sluta klägga med terrorkramarna. Alla fattar det. Då kommer B Ohlsson (ni vet hon som har varit i Washington...) och säger att hon ska förvilda sig om detta sker. Menvaihelv... finns inga fullvuxna på Riksdagis? Vi kan inte ha dessa hysteriska tanter. Jag finner mig inte i att några gör styret av landet till en personliga tiktokerier och en cirkus. Kamma till er!

• Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
H hovapettson skrev:
C måste sluta klägga med terrorkramarna. Alla fattar det. Då kommer B Ohlsson (ni vet hon som har varit i Washington...) och säger att hon ska förvilda sig om detta sker. Menvaihelv... finns inga fullvuxna på Riksdagis? Vi kan inte ha dessa hysteriska tanter. Jag finner mig inte i att några gör styret av landet till en personliga tiktokerier och en cirkus. Kamma till er!
Du menar att C ska klägga med SD istället? Inte för att de själva vill det, utan för att det passar bäst för din politiska åskådning?

Jag tycker snarare det hedrar Ohlsson att hon vill stå för det partiet lovade i valrörelsen. Om man inte ska göra det så kanske en lösning är att SD släpper allt de lovat i valrörelsen. Skulle du finna dig i det?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.