41 421 läst ·
1 997 svar
41k läst
2,0k svar
Valet 2026
Bolaget ägs av ett annat bolag som kontrollerar alla röster, verkliga huvudmän ärSkogochmark skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det ägande bolaget går så dåligt att aktiekapitalet är förbrukat och drivs under personligt ansvar.
Logga in
Skapa konto
Usla på affärer och bokföring
Logga in
Skapa konto
Såhär anmärkningsvärt tycker vänstern, i form av Daniel Suhonen, att inslaget är.S Staffan-N skrev:
Det är ett angrepp på demokratin med en saklig, statistisk granskning av valresultatet.
Notera även personangreppet på slutet.
/Höghus
https://x.com/skogstrast/status/2102502726517289412
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg
Associationskuld? Jag kopplar person A med person A, om det gör det till en associationskuld så jag då handlar det om det.Skogochmark skrev:
Grejen är att han har olika kanaler men är inte så tydlig med att det är en och samma person.
Jag har redan kommenterat innehållet i sak, räcker inte det?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg
Man kan ju tänka sig angrepp som inte är militära, eller? När IT-system angrips, när falsk information sprids medvetet etc, är inte det angrepp?H hovapettson skrev:
För övrigt så får Gripen gå upp lite då och då för att ryska plan närmar sig. Piloterna på ryska plan är antingen usla på att navigera eller så har de kass utrustning så de inte har koll på var de är, eller så flyger de medvetet in med sina plan i andra länder för att provocera, vilket tror du stämmer? Du kan se de som en vän om du vill, det är inte helt ovanligt för de långt ut på den politiska skalan, men den stora majoriteten ser Ryssland som ett hot.
Jahapp, alla är kränkta. Jag som tyckte att reportaget var till demokratins fördel då det debunkar en högerextrem myt.Höghus skrev:
Jag pratar alltså att automatisera rösträkningen inget annat..BirgitS skrev:
Att ha ett system där man kan ligga hemma i soffan och rösta vi någon app är ganska osäkert då man inte kan garantera vem som trycker på knappen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 147 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 147 inlägg
Alla datorsystem kan bli hackade.G Greger_08 skrev:
Att räkna papperslappar 2 gånger och där allmänheten kan övervaka vad som sker är nog mycket säkrare.
Håller med. Internetröstning kan låta frestande. Men inte ens inloggning med BankID skulle säkra röstningen. Omedelbart skulle en präst sköta 300 röstboskap och dess röster. Byt ut präst mot dominant man för den som önskar.G Greger_08 skrev:
Tyvärr! Detta är chackmatt mot förändringar i systemet. Däremot personkryssningarna kan komma att åtgärdas.
Jag tror systemet är oförändrat 2029. Det är mest partiernas egna skuld med en stor mängd varierande listor som ställt till det. Detta plus det faktum att kryssning gynnar folk på mycket små orter.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 481 inlägg
Det är värre än så:S styren skrev:
Logga in
Skapa konto
Och jag kan skriva under på det...
Inte jag! Positivt överraskad av Svt här. Har fö inte sett något spår av missnöje från Tidö-supporters.S Staffan-N skrev:
Intressant tolkning att det brinner i Hr Suhonens proppskåp pga en debunkad högerextrem myt! Isf borde han väl jublat?S Staffan-N skrev:
Jag ser inte att de vare sig bekräftar eller dementerar. Vad Svt säger är att det kan ha påverkat valresultatet, inte att det inte kan ha påverkat.
/Höghus
Detta var då inte min tolkning.Höghus skrev:
Myten som debunkas är påståendet att valet skulle ha avgjorts av nämnd väljargrupp. Matematiken för detta går helt enkelt inte ihop. Att påverkan på resultatet finns är väl nästan självklart, det är ju själva grejen med demokrati och omröstningar.Höghus skrev:
Jag förstår inte hur du får ihop det där resonemanget men jag avslutar den tråden nu.S Staffan-N skrev:
/Höghus
C måste sluta klägga med terrorkramarna. Alla fattar det. Då kommer B Ohlsson (ni vet hon som har varit i Washington...) och säger att hon ska förvilda sig om detta sker. Menvaihelv... finns inga fullvuxna på Riksdagis? Vi kan inte ha dessa hysteriska tanter. Jag finner mig inte i att några gör styret av landet till en personliga tiktokerier och en cirkus. Kamma till er!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg
Du menar att C ska klägga med SD istället? Inte för att de själva vill det, utan för att det passar bäst för din politiska åskådning?H hovapettson skrev:C måste sluta klägga med terrorkramarna. Alla fattar det. Då kommer B Ohlsson (ni vet hon som har varit i Washington...) och säger att hon ska förvilda sig om detta sker. Menvaihelv... finns inga fullvuxna på Riksdagis? Vi kan inte ha dessa hysteriska tanter. Jag finner mig inte i att några gör styret av landet till en personliga tiktokerier och en cirkus. Kamma till er!
Jag tycker snarare det hedrar Ohlsson att hon vill stå för det partiet lovade i valrörelsen. Om man inte ska göra det så kanske en lösning är att SD släpper allt de lovat i valrörelsen. Skulle du finna dig i det?