40 308 läst ·
1 935 svar
40k läst
1,9k svar
Valet 2026
Så associationsskuld handlar det om för dig.Fairlane skrev:
Du är inte intresserad av innehållet i sak. Utan har en uppfattning direkt bara för att han förts fram i ett forum du inte gillar.
"Ryssen"?D djac skrev:
Nej, jag tror att det är r-ordet. Det har blivit som att diskutera kärnkraft med en miljöpartist eller abort med en kvinna under 40. Total blockad.Skogochmark skrev:
Varför måste det vara för eller emot på någon politisk sida. Är du rädd för att du skulle tycka något vara bra och sedan i efterhand få reda på att det var en kille som röstade på Sd som drog igång det.
Du och en hel hop andra här har ett sådant hat mot allt som är lite till höger, inte presenteras på Svt eller kritiserar staten. Det är mycket farligt för demokratin som ni säger er värna om.
(Jag är för båda. I exemplet alltså. Så alla vet 😉)
Tack för att du bjöd till men tyvärr - jag har nog större krav på källor än en snutt från en video som är klippt exakt där hon förmodligen var på väg att förklara sina ord. Det är ett simpelt trick när någon vill förvränga ett budskap. Jag har stor förståelse för att det är svårt att navigera i nyhetsflödet numera, många vill förvanska budskap och sprida desinformation men det går alltid att bli bättre så ge inte upp!Skogochmark skrev:
Du har även här otroligt låga kunskaper, varför tror du att jag varje morgon kan njuta av kvarhållna ryska fraktfartyg, som ett exempel.Skogochmark skrev:
Varför tror du att du kan läsa så många kittlande inlägg om hur dåligt det är i Sverige, det är mer än SD som sysslar med desinformation och påverkansoperationer.
Så dina egna vaga antaganden och gissningar är istället en god källa?😀A Abies koreana skrev:Tack för att du bjöd till men tyvärr - jag har nog större krav på källor än en snutt från en video som är klippt exakt där hon förmodligen var på väg att förklara sina ord. Det är ett simpelt trick när någon vill förvränga ett budskap. Jag har stor förståelse för att det är svårt att navigera i nyhetsflödet numera, många vill förvanska budskap och sprida desinformation men det går alltid att bli bättre så ge inte upp!
Åter till Valet 2026.
Det förvånar mig mycket att V blir kölhalade av de andra partierna utan att försvara sig. Varför inte säga: -"Visst, det var förhastat att lovprisa NN men det är lätt hänt när Israel spränger sjukhus, skolor, kraftverk och "säkra" platser" efter att familjer lockats dit. Trots att Israels invasionsarme har skottpengar på journalister finns det hur mycket bevis som helst på det pågående krigsbrottetet.
Att förfäras av systematisk masslakt av barn är inte att vara antisemit. Det är något ni borde tänka på era hycklare".
Något sådant hade varit lämplig. Men icke.
Det förvånar mig mycket att V blir kölhalade av de andra partierna utan att försvara sig. Varför inte säga: -"Visst, det var förhastat att lovprisa NN men det är lätt hänt när Israel spränger sjukhus, skolor, kraftverk och "säkra" platser" efter att familjer lockats dit. Trots att Israels invasionsarme har skottpengar på journalister finns det hur mycket bevis som helst på det pågående krigsbrottetet.
Att förfäras av systematisk masslakt av barn är inte att vara antisemit. Det är något ni borde tänka på era hycklare".
Du har säkert fel om mycket. Men vad har det med mig att göra?A Abies koreana skrev:
Du tänker att de skulle bli Tidöwhataboutister?Intet skrev:
Åter till Valet 2026.
Du har säkert fel om mycket. Men vad har det med mig att göra?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 140 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 140 inlägg
Lite undringar om Vänsterpartiets nya stjärna🤔
• Varför kunde han resa till Somalia, det land han flytt från och som UD avråder från alla resor till sedan 2006?
• Om skyddsskälen mot Somalia en gång var tillräckliga för asyl/uppehåll – hur kan han nu fritt åka dit flera gånger och träffa somaliska regeringsföreträdare?
• Vem betalade flyg, uppehälle och möten? Han uppges vara arbetslös och ha skuldsanering utan betalningsplan.
• Affärskompanjonen säger att resorna betalades “ur egen ficka”. Vilken egen ficka, när Kronofogden bedömt att det inte finns något betalningsutrymme?
• Har resorna anmälts till Kronofogden som förändrade ekonomiska förhållanden?
• Är resorna förenliga med flyktingstatus/skyddsbehov, eller är det i praktiken ett internt skyddsalternativ som borde påverkat asylprövningen?
• Taxerad inkomst: 15 800 kr (2023), 32 500 kr (2024), 162 700 kr (2025). Varför utlöste inte 2025 års inkomsthopp omprövning?
• Om han nu tar plats i riksdagen med grundarvode 81 400 kr/mån – ska skuldsaneringen omprövas omedelbart, förlängas eller upphävas?
• Får man under skuldsanering starta/driva bolag och resa på bolagets vägnar utan att det räknas som tillgång eller inkomst?
• Augusti 2024: migrationsdomstolen fastställer avslag – “hederligt levnadssätt” saknas p.g.a. skulderna. Februari 2026: medborgarskap beviljas. Vad ändrades på 18 månader?
• Styrelsekollegan är tidigare M-politiker i Borlänge (nu Ny Framtid). Hur ser ägande, insats och eventuella bidrag ut?
• Partiets egna företrädare i Borlänge kände knappt till honom. Var han mer känd i somaliska nätverk än i partiet?
• Kan en person som 2024 inte uppfyllde kravet på hederligt levnadssätt 2026 representera Sverige i riksdagen?
• Kände Vänsterpartiet till skulder, avslag och resor när han sattes på listan?
Så många frågor dock ett konstaterande - Sverige är trasigt.
• Varför kunde han resa till Somalia, det land han flytt från och som UD avråder från alla resor till sedan 2006?
• Om skyddsskälen mot Somalia en gång var tillräckliga för asyl/uppehåll – hur kan han nu fritt åka dit flera gånger och träffa somaliska regeringsföreträdare?
• Vem betalade flyg, uppehälle och möten? Han uppges vara arbetslös och ha skuldsanering utan betalningsplan.
• Affärskompanjonen säger att resorna betalades “ur egen ficka”. Vilken egen ficka, när Kronofogden bedömt att det inte finns något betalningsutrymme?
• Har resorna anmälts till Kronofogden som förändrade ekonomiska förhållanden?
• Är resorna förenliga med flyktingstatus/skyddsbehov, eller är det i praktiken ett internt skyddsalternativ som borde påverkat asylprövningen?
• Taxerad inkomst: 15 800 kr (2023), 32 500 kr (2024), 162 700 kr (2025). Varför utlöste inte 2025 års inkomsthopp omprövning?
• Om han nu tar plats i riksdagen med grundarvode 81 400 kr/mån – ska skuldsaneringen omprövas omedelbart, förlängas eller upphävas?
• Får man under skuldsanering starta/driva bolag och resa på bolagets vägnar utan att det räknas som tillgång eller inkomst?
• Augusti 2024: migrationsdomstolen fastställer avslag – “hederligt levnadssätt” saknas p.g.a. skulderna. Februari 2026: medborgarskap beviljas. Vad ändrades på 18 månader?
• Styrelsekollegan är tidigare M-politiker i Borlänge (nu Ny Framtid). Hur ser ägande, insats och eventuella bidrag ut?
• Partiets egna företrädare i Borlänge kände knappt till honom. Var han mer känd i somaliska nätverk än i partiet?
• Kan en person som 2024 inte uppfyllde kravet på hederligt levnadssätt 2026 representera Sverige i riksdagen?
• Kände Vänsterpartiet till skulder, avslag och resor när han sattes på listan?
Så många frågor dock ett konstaterande - Sverige är trasigt.
Nja. Inte riktigt. Att vara emot att israeliska judar slaktar barn för glatta livet är inte att vara antisemit. Det är att vara antisionist. Stor skillnad. För en jude i Jokkmokk känner säkert lika stor avsky för krigsbrotten som alla andra och som Semit är han naturligtvis helt oskyldig.D djac skrev:
Så mer åt: -"Kasta inte sten när du själv sitter i glashus".