41 421 läst ·
1 997 svar
41k läst
2,0k svar
Valet 2026
Jag känner folk som röstade på VPK. De får alla frågan som för mig är helt avgörande: NÄR visste du? Vilken dag och minut förstod du att kommunism är världens värsta massmördare*? När!?P pmd skrev:
1955? 1969? 1988? 1991? När visste du?
* "religion" x är ohotad etta, men låt oss ta en sak i sänder. Både den läran och kommunism är dessutom i farten fortfarande, så dödstalen växer...
Den källkritik som lärs ut i dag innebär i många fall att ifrågasätta allt som inte kommer direkt ur regimens mun.
Den största orsaken till det Libanesiska inbördeskriget var att PLO slog sig ner där. De första stridshandlingarna i kriget var mellan PLO och den kristna milisen.B Bitterhetsakademin skrev:
Libanon var f.ö. inte kristet innan inbördeskriget. Landet var multireligiöst med en författing som delade upp makten mellan de största religionerna.
Enig.B Bitterhetsakademin skrev:
Märkligt nog finns det "etniska svenskar" (for lack of a better word) som tycker att yttrandefriheten inte ska gälla för yttranden om religion.B Bitterhetsakademin skrev:
Redigerat:
Inte nödvändigtvis och ett kritiskt tänkande är ofta av godo men i ett antal fall har teorier som tidigare förklarats som foliehattars fria fantasier visat sig stämma.P pmd skrev:
Cia använde begreppet konspirationsteorier flitigt för att misskreditera de som var sanningen på spåret, därmed inte sagt att alla teorier är sanna.
Det är nog ett fall av "rösta mot". C tycker att det är värre med nyssnazister i en regering än en regering ledd av en socialdemokrat. Ministrar från V vill C inte heller ha.O skrev:
Jag tror att du kanske har lyssnat för mycket på vänsterromantiker från progg-tiden. (Eller kanske på Putinistpropaganda).K karlmb skrev:
Lenin var högste hönset när bolsjevikerna genomförde sin statskupp.K karlmb skrev:
Tusentals oppositionella dödades eller spärrades in.