P pmd skrev:
Varför tycker du personer med en viss sexuell läggning ska skiljas ut?
För att pedofiler skadar barn.

Jag har väldigt låg tolerans för människor som skadar de svaga och försvarslösa i samhället: barn, gamlingar och djur. Obefintlig tolerans, in fact.

De som tjatar om alla människors lika värde: sök efter frasen "pedofila arbetsgruppen"

P pmd skrev:
I princip alla som arbetar i den offentliga sektorn, alltså?
Inkorrekt.

Sjuksköterska, hemtjänst, brandman, polis osv är inte tärande yrken.

Bygglovshandläggare, mångfaldsstrateger, integrationssamordnare och kommunchef är yrken som kan försvinna och ingen hade lidit av det förutom de som har dess hittepåtjänster.
P pmd skrev:
Var jobbar du själv?
Egenföretagare IT.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
R ReMaxBerea skrev:

Jag har väldigt låg tolerans för människor som skadar de svaga och försvarslösa i samhället: barn, gamlingar och djur. Obefintlig tolerans, in fact.

De som tjatar om alla människors lika värde: sök efter frasen "pedofila arbetsgruppen"
Långt fram i tiden arbetade RFSL för att normalisera alla sorters sexuella böjelser, så även pedofili.
Jag har inte hört någon officiell avbön från föreningen för detta.

• Gilla
ReMaxBerea och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Långt fram i tiden arbetade RFSL för att normalisera alla sorters sexuella böjelser, så även pedofili.
Jag har inte hört någon officiell avbön från föreningen för detta.
RFSL är en mycket sjuk verksamhet.

• Gilla
Saelen och 3 till
  • Laddar…
Skogochmark Skogochmark skrev:
RFSL är en mycket sjuk verksamhet.
Man kan också som skattebetalare ha synpunkter på att deras verksamhet till 76 procent finansieras med skattemedel. (Siffrorna är för 2023).

• Gilla
  • Wow
Intet och 3 till
  • Laddar…
Nej, handlar inte om kampanj. Tror du vet cad det handlar om. Men spelar ovetandes
Jag kan gissa vad du tror men jag försöker få svar.

Det bottnar i rasism.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Man kan också som skattebetalare ha synpunkter på att deras verksamhet till 76 procent finansieras med skattemedel. (Siffrorna är för 2023).
https://rfslutbildning.se/hbtqi-certifiering-hbtqi-certifierade-verksamheter/

"RFSL Utbildning AB har sedan 2008 hbtqi-certifierat över 600 verksamheter runt om i landet."

Bland verksamheterna som har certifierats, för skattepengar, är:

- Socialtjänster
- Bibliotek
- Fritidsgårdar
- Familjerådgivning
- Familjecentraler
- Förskolor
- Grundskolor
- Elevhälsa
- BUP (!!!)

Som sagt, de som beställer sådana utbildningar hade kunnat försvinna från de kommunala lönelistorna och ingen hade saknat dem. Ingen förutom pedofila arbetsgruppen, givetvis.

• Ledsen
  • Wow
hovapettson och 2 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Det är oerhört vanligt att förundersökningen läggs ner eller inte ens inleds om ”utredningsuppslag saknas”.
Ja, hurså?
Var det tillämpligt i fallet som Skogochmark relaterade till?
Eller menar du att polisen oerhört ofta lägger ner en förundersökning i strid mot polislagen?

P
O O skrev:
Det har rapporterats i media.
Se inlägg #235. Jag tror att det har bäring på det fall du syftar på.

P
Höghus Höghus skrev:
Fascinerande hur bra metoden med "rotten herring" har fungerat i Sverige. 15-20% är en del av mittfåran, inte extremism.
MIssnöjespartier får röster för att de etablerade partierna är dåliga på att känna av folkopinionen i vissa frågor.
Hur många av SDs väljare tror du vet om att SD har sina rötter i organisationen Bevara Sverige Svenskt?

SD backade dock i söndagens val.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Jag kan gissa vad du tror men jag försöker få svar.

Det bottnar i rasism.
Nej varför skulle det vara rasism att säga att det handlar om klanröstning. Om en imam berättar för sina moskebesökare viljet parti dom ska gå och rösta på.

P pmd skrev:
MIssnöjespartier får röster för att de etablerade partierna är dåliga på att känna av folkopinionen i vissa frågor.
Hur många av SDs väljare tror du vet om att SD har sina rötter i organisationen Bevara Sverige Svenskt?

SD backade dock i söndagens val.
Hur många av Centerns väljare vet om att partiet i sin ungdom var fullt av folk som stöttade Hitler.
Så vad vill du ha sagt?

P
Det är mycket polisen borde utreda som dom inte gör.
Men den lilla människa är inte så stark mot storebror
Polisen i Sverige är resurssvag och dåligt organiserad.

• Gilla
Skogochmark
  • Laddar…
P
P Pin skrev:
Så är det, men demokrati är mycket mer än rösträtt och fria val. Det är även att få utrycka din åsikt fritt, och gärna att någon lyssnar. Dessa två faktorer, tala och lyssna, brister det i.
Det är nog lyssnandet som brister. Det är inte brist på folk som uttrycker sin åsikt.

• Gilla
  • Älska
KTMLarsen och 2 till
  • Laddar…
P
R ReMaxBerea skrev:
Om det är omsorg om barn du vill öka bör du vidga nätet en hel del. Det är en minoritet av övergreppen på barn som begås av pedofiler.
R ReMaxBerea skrev:
Det har jag med, men samhället tolererar alldeles för mycket sånt. Framförallt övergrepp mot djur.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.