M mats.3 skrev:
Att även SD's politiker vill ha ministerposter vore konstigt annars för det är väl alla politiker ute efter.
Såklart. Men nu säger C att SD inte ska ha något säga till om, så då tror jag knappast de blir framsläppta av SD.

/Höghus

BirgitS BirgitS skrev:
Det som jag har hört från olika håll är att praxis skulle vara största partiet inom det block/grupp som fick majoritet. I så fall är inte ditt exempel från t.ex. -91 avvikande längre. Sen kan det ju finnas undantag men det förhindrar ju inte att det vanligaste är praxis.
Nu är det faktum att det inte är praxis, lagstiftat eller något annat. Så det är ointressant hur mycket du vill gissa.

• Gilla
Frerider och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag förstår inte riktigt tanken med att C måste ge upp sina krav för att lösa knuten. Jag förstår fullt ut att alla inte gillar C, inget konstigt med det. Alla gillar inte S, V, MP, M, L, KD, eller SD heller. Att kräva att ett parti ska agera mot sina löften och mot sin övertygelse, för att lösa problemet, varför då inte kräva samma sak av sitt favoritparti, oavsett vilket det är?
Säg att man gillar SD, så kan man väl tycka att SD ska släppa sina krav på ministerposter, släppa sina krav på inflytande i migrationspolitiken och acceptera en annan ekonomisk politik exempelvis gällande A-kassan? Låter det vansinnigt? Varför låter det inte vansinnigt att C släpper sina krav? Man kan tro att Vi bara är emot SD, men det är faktiskt SDs politik man är emot.

• Gilla
Mikael_L och 5 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Nej. Du har inte svarat. Om inte ditt lekskoledravel var det bästa du förmådde.
Vad tycker du att det ska kallas, om det nånsin inträffar? Den superskaliga invasionen? Invasionen i teckenstorlek 32p och med fet-kursiv stil?

Det var två förslag till.

Du är fortfarande svar skyldig. Inte för att jag tror du kommer att leverera något, men de andra ska påminnas.

• Haha
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Såklart. Men nu säger C att SD inte ska ha något säga till om, så då tror jag knappast de blir framsläppta av SD.

/Höghus
Centern har storhetsvansinne och dom borde sättas på plats.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
M mats.3 skrev:
Jag kanske håller med dig. Men den utgångspunkten i förhandlingen blir fiasko av.

• Gilla
mats.3
  • Laddar…
Fairlane
M mats.3 skrev:
Och hur ska man sätta C på plats?

Fairlane Fairlane skrev:
Jag förstår inte riktigt tanken med att C måste ge upp sina krav för att lösa knuten. Jag förstår fullt ut att alla inte gillar C, inget konstigt med det. Alla gillar inte S, V, MP, M, L, KD, eller SD heller. Att kräva att ett parti ska agera mot sina löften och mot sin övertygelse, för att lösa problemet, varför då inte kräva samma sak av sitt favoritparti, oavsett vilket det är?
Säg att man gillar SD, så kan man väl tycka att SD ska släppa sina krav på ministerposter, släppa sina krav på inflytande i migrationspolitiken och acceptera en annan ekonomisk politik exempelvis gällande A-kassan? Låter det vansinnigt? Varför låter det inte vansinnigt att C släpper sina krav? Man kan tro att Vi bara är emot SD, men det är faktiskt SDs politik man är emot.
Ett så pass litet parti som centern ska ta det lite lugnt med sina krav och skulle alla små partier hålls på som dom då kommer det dröja länge innan vi får någon regering men det gynnar iallafall det blå/ gula blocket.

kashieda kashieda skrev:
Vad tycker du att det ska kallas, om det nånsin inträffar? Den superskaliga invasionen? Invasionen i teckenstorlek 32p och med fet-kursiv stil?

Det var två förslag till.

Du är fortfarande svar skyldig. Inte för att jag tror du kommer att leverera något, men de andra ska påminnas.
Men kära nån. Är du inte riktigt vaken? Jag väntar fortfarande på ditt svar.

Intet Intet skrev:
Men kära nån. Är du inte riktigt vaken? Jag väntar fortfarande på ditt svar.
Jag är ledsen, men det där med läsförmåga är bara inte en av dina kärnkompetenser, eller hur?

• Gilla
djac
  • Laddar…
Fairlane
M mats.3 skrev:
Ett så pass litet parti som centern ska ta det lite lugnt med sina krav och skulle alla små partier hålls på som dom då kommer det dröja länge innan vi får någon regering men det gynnar iallafall det blå/ gula blocket.
Menar du att små partier ska släppa på sina krav för att gynna större? Tänkte du likadant när SD var ett litet parti? Om ett större parti sagt åt dem att släppa alla krav på minskad migration så tycker du att de borde gjort det?

• Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Jag vet C:s plats: Exakt i mitten! Ultracentralt med fixerat avstånd till allt. Origo. Extremcentrumcentristerna mitt-i-prick som går en medelväg. Utan uppfattning. Alldeles stilla. Åsiktslösa och utsiktslösa (de sitter nämligen i ett fönsterlöst rum exakt i mitten av byggnaden).

Skogochmark
BirgitS BirgitS skrev:
Nu blandar du ihop det.
Det var inte jag som ansåg att jag hade mer rätt att uttala mig och tycka. Det var Intet i #1 877 som ansåg det här:
"Vad jag och du tycker om det bryr sig bara våra mammor om. Förstår du inte det?"
Det är alltså Intet som tycker att Dilatos inlägg är ointressanta och tycker att han inte har rätt att tycka så mycket. Intet försökte förminska Dilato, som han skrev senare.

Jag har bara protesterat mot Intets påstående på olika sätt.
Jag tycker att andras inlägg är intressanta, ibland betydligt mer intressanta än mina.

Inte direkt förvånad att du har missförstått mig och andra som har skrivit under lång tid.
Du är helt otrolig 🤣

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det är väl lite märkligt att man har varit ett borgerligt parti med alla de värderingar och ideologiska uppfattningar som ingår i det paketet. men sedan AL tog över så blev det lite ensamt där i den breda mitten. Man har inte längre några konkreta ideologiska uppfattningar eller saakkpolitiska frågor som man står för. Istället så drivs dom av sina röda linjer. Först mot SD och nu även mot V. Sen kan man absolut hävda att 17% ger mer pondus än 7%.
Sverige tillämpar negativ parlamentarism vid val av statsminister. Kandidaten godkänns så länge färre än 175 ledamöter röstar nej. Så om UK accepterar en sondering och man röstar, så räcker det att två stycken lägger ner sina röster.

Fairlane Fairlane skrev:
Menar du att små partier ska släppa på sina krav för att gynna större? Tänkte du likadant när SD var ett litet parti? Om ett större parti sagt åt dem att släppa alla krav på minskad migration så tycker du att de borde gjort det?
SD fick inte ett skit när dom var ett litet parti och när dom växte så började både sossarna och moderaterna kopiera deras politik och det kommer aldrig att hända med centern och deras politik och jag skrev inte att dom skulle släppa alla sina krav.

• Gilla
Skogochmark och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.