24 103 läst ·
19 svar
24k läst
19 svar
Val av träkomposit
Det var goda nyheter, tack för informationen! Gillade provbitarna jag fick från Scandinavian Plank men blev tvungen att stryka det alternativet eftersom det inte fanns massiva brädor och breda täckbrädor. Bra att det nu finns. Detta är ju inte som Green Planks breda utbud av storlekar och modeller, men sannolikt fullt tillräckligt.
Alltså en fördel med att jag inte hann bygga i år utan måste vänta till nästa säsong
Får väl bli offertförfrågan till både Scandinavian och Green då.
Alltså en fördel med att jag inte hann bygga i år utan måste vänta till nästa säsong
Jag har ännu inte detaljplanerat min altan (dvs trappor, anslutningar etc). Så fort jag gjort det blir det offertförfrågan till Green Plank och Scandinavian Plank, eftersom de båda är de som tydligast har lite bredd i sortimentet, och båda har både massiva och ihåliga.
Då kommer jag att välja följande för- och nackdelar mot varandra:
- Priset (gissningsvis blir Scandinavian något billigare, men det vet jag förstås inte säkert förrän jag fått offerterna)
- Möjligheten att kombinera ihåligt och massivt (Scandinavian verkar ha samma tjocklek, vilket är smart, Green har så många olika så jag är inte helt säker på vilken jag väljer att fråga på)
- Färgen (Green Planks gråa är ljusare än Scandinavians, alltså fördel Green här)
- Leveranstid (kanske får spela in också när jag kommer så långt)
Då kommer jag att välja följande för- och nackdelar mot varandra:
- Priset (gissningsvis blir Scandinavian något billigare, men det vet jag förstås inte säkert förrän jag fått offerterna)
- Möjligheten att kombinera ihåligt och massivt (Scandinavian verkar ha samma tjocklek, vilket är smart, Green har så många olika så jag är inte helt säker på vilken jag väljer att fråga på)
- Färgen (Green Planks gråa är ljusare än Scandinavians, alltså fördel Green här)
- Leveranstid (kanske får spela in också när jag kommer så långt)
Tittade på Bamboodeck på byggmässan idag. Ser ut att vara likvärdigt med de andra vad gäller brädorna, men mycket begränsat vad gäller tillbehör. Noslist, ja, men inget mer, om jag förstod rätt.
GreenPlank visade en ny produktlinje vid namn EverDeck. Enligt säljaren i montern en lågprislinje, med eget varumärke (enligt info i montern webadressen www.everdeck.se men där finns tydligen inget innehåll ännu). Såsom han beskrev det är skillnaden mellan EverDeck och GreenPlank bara godstjockleken, och därmed bärigheten. På direkt fråga var svaret att färgerna är identiska med GreenPlank. Med täta reglar borde man alltså kunna nyttja de billigare EverDeck-brädorna och komplettera med lister, massivbrädor och annat ur GreenPlank-sortimentet där man behöver.
Någon som vet mer om detta?
GreenPlank visade en ny produktlinje vid namn EverDeck. Enligt säljaren i montern en lågprislinje, med eget varumärke (enligt info i montern webadressen www.everdeck.se men där finns tydligen inget innehåll ännu). Såsom han beskrev det är skillnaden mellan EverDeck och GreenPlank bara godstjockleken, och därmed bärigheten. På direkt fråga var svaret att färgerna är identiska med GreenPlank. Med täta reglar borde man alltså kunna nyttja de billigare EverDeck-brädorna och komplettera med lister, massivbrädor och annat ur GreenPlank-sortimentet där man behöver.
Någon som vet mer om detta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara