P
Bygger nytt 1-planshus med frånluftvärmepump och golvvärme.
Jag undrar om det spelar det någon roll vilken tilluftsventil man väljer för att uppleva kallraset mindre?
Några förslag på ventiler med ljuddämpning och vilka man bör undvika?
 
Jag tänker att det borde vara bra att placera den på en så öppen yta som möjligt så den kalla luften sprids ut maximalt och inte koncentreras. Kanske takventil är bättre?

Vilken ventil du bör ha har jag tyvärr inte något tips om
 
Ju fler ventiler ju mindre koncentration blir det. Men visst känns det lite konstigt att man vinnlägger sig om att plasta in o täta varenda tänkbar möjlighet för huset att kunna läcka in luft, för att i nästa steg borra lufthål i syfte att få in densamma?
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.