66 302 läst ·
212 svar
66k läst
212 svar
Val av svets, TIG?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 297 inlägg
Nej det är släta med u-spår (MA25) men det ska finnas ett kit med en slipsats för att få extra fin yta på rullarna fast har bara hört det så vet inte artikelnummer.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 297 inlägg
MA25 är en ny konfiguration av Aristo 3004 som har specialanpassad panel och extra släta rullar
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Vad tror expertena om den här https://www.proffsmagasinet.se/arbe...MIiLv3taaQ6gIVxxUYCh33IQhIEAQYASABEgJcS_D_BwE
Telwins invertrar har fått mycket skit, skall tydligen inte vara nåt vidare. Är sällan PFC på Telwins småinvertar och det verkar det inta vara på denna heller. Då håller jag med DennisCA att Migatronic Focus 200 AC/DC för samma pengar känns som en betydligt bättre maskin även om Migatronic har fått en del uppmärksamhet för mjukvaruproblem och glappande SD-kort.Andreas_kalmar skrev:
Det är ca x1,5 ggr pengarna upp till Esab Caddy 2200i AC/DC, EWM Picotig 200 AC/DC eller Kemppis nya Mastertig 230 AC/DC.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Vad ska man tänka på ska ha den för lite hobbybruk inget över 10mm
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
det kan man men allt modernare AC/DC tig som inte kräver 3-fas 35A är eftertraktat. Än värre på enfas AC/DC av modernare snitt och lite kvalitet.Dan_Johansson skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Ska mest svetsa lite prylar till bilar/mc men bra om det går till aluminium oxå har mag svets och pinne/dctig redan så den ska ju inte användas på heltid därför jag kollade på telwin dom är ju typ gratis
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Jag har hittat den för 15400 på kampanj
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Skillnaden är väl andrahandsvärdet....
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Ja helst skulle man ju hitta en esab2200i eller en kemppi 2200