FreQa FreQa skrev:
Denna funderar jag på Bosch
Varför inte denna https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=7330 lite bättre prestanda, borstlös motor (EC) samt L-boxx, till ett lägre pris?!
Tar du den den från Tyskland eller GB så bör du kunna spara någon hundralapp. (y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Varför inte denna [länk] lite bättre prestanda, borstlös motor (EC) samt L-boxx, till ett lägre pris?!
Tar du den den från Tyskland eller GB så bör du kunna spara någon hundralapp. (y)
Ok tack. 1300 på Prishammeren!
 
  • Gilla
Brandingenjör87 och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Ok tack. 1300 på Prishammeren!
Jag valde danska kronor så 1800 svenska kostade den där
 
Nu blev det en Bosch GDX 18V EC solo. Den kostade mig faktiskt bara 1300 då jag fått 20 % i födelsedagspresent av Krauta och 500 av svärföräldrarna! :)
Testade lite fort medan barnen röjde runt på gården. Jo den drar med lätthet M6 fransk skruv utan att låta för mycket även om man bör ha hörselskydd.
Tack för tips!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Denna funderar jag på Bosch
Den är bra.. specielt när man får använda hylsor utan adapter :D
 
Bosch ser ut att vara lite smidigare i handtaget.
Tvärtom vad man kanske tror så ska inte handtag vara för stora i omfång. Det är få som har händer som dasslock, och man greppar bättre om föremål som fingrarna kan krökas om.
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
M MagHam skrev:
Bosch ser ut att vara lite smidigare i handtaget.
Tvärtom vad man kanske tror så ska inte handtag vara för stora i omfång. Det är få som har händer som dasslock, och man greppar bättre om föremål som fingrarna kan krökas om.
Man får bättre precision om handtaget är lite grövre. Hatar lilla festooldragaren på jobbet just av den anledningen. Jag kommer aldrig att tappa den, men samtidigt så kommer jag aldrig att borra ett rakt hål då handtaget vrids i handen då det är för klent.
 
M MagHam skrev:
Bosch ser ut att vara lite smidigare i handtaget.
Tvärtom vad man kanske tror så ska inte handtag vara för stora i omfång. Det är få som har händer som dasslock, och man greppar bättre om föremål som fingrarna kan krökas om.
Jo därför gillar jag den också. GSR-vli köpte jag därför men också att den är tystare och inte tjuter så mycket när man smygdrar med den.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.