Hej igen
Duger denna till enkel mätning av en del av husets förbrukning? Finn 4 modul platser kvar.
https://www.elbutik.se/product.html/garo-energimatare-gnm3d-3-fas-direktmatning?category_id=1832
Varför är denna till ex betydligt dyrare? https://www.elbutik.se/product.html/garo-energimatare-3-fas-direktmatare?category_id=1832

Duger denna till enkel mätning av en del av husets förbrukning? Finn 4 modul platser kvar.
https://www.elbutik.se/product.html/garo-energimatare-gnm3d-3-fas-direktmatning?category_id=1832
Varför är denna till ex betydligt dyrare? https://www.elbutik.se/product.html/garo-energimatare-3-fas-direktmatare?category_id=1832

Den är ju godkänd för att ta betalt så...L lostinsweden skrev:
Mätaren är debiteringsgodkänd enligt MID (MI003) Annex B och D noggranhetsklass 1.
Därför att den kan anslutas till dator via Modbus RS485.L lostinsweden skrev:
vill man bara kunna läsa av elförbrukningen – exempelvis för ett attefallshus varje månad – så fungerar den första utmärkt
vill man använda mätaren för att studera och förstå elförbrukningen – se variationer över dygnet, veckor, årstider – skulle jag alla dar i veckan välja en Shelly 3em för att kunna studera förbrukningen över tid (i mobil eller webb), momentant och historiskt https://www.styrahem.se/p/629/effektmatare-3-faser-med-styrning-av-kontaktor-shelly-3em
vill man använda mätaren för att studera och förstå elförbrukningen – se variationer över dygnet, veckor, årstider – skulle jag alla dar i veckan välja en Shelly 3em för att kunna studera förbrukningen över tid (i mobil eller webb), momentant och historiskt https://www.styrahem.se/p/629/effektmatare-3-faser-med-styrning-av-kontaktor-shelly-3em
Tack.harka skrev:
vill man bara kunna läsa av elförbrukningen – exempelvis för ett attefallshus varje månad – så fungerar den första utmärkt
vill man använda mätaren för att studera och förstå elförbrukningen – se variationer över dygnet, veckor, årstider – skulle jag alla dar i veckan välja en Shelly 3em för att kunna studera förbrukningen över tid (i mobil eller webb), momentant och historiskt [länk]
Vill vara kunna läsa av vid uthyrning.
Pulsutgång 100 pulser/kWh, förbrukning av energi (EN62052-31)
Optokopplare
Fig. 7 Pulsutgång (två möjliga inkopplingar).
VDC: spänningsmatning
+ Out: signalutgång (transistor PNP öppen kollektor).
Utgång från öppen kollektor:
lasten (Rc) måste dimensioneras så att maximal ström inte överstiger 100 mA (VON är lika med 1 Vdc).
Spänningen (VOFF) måste vara ≤ 80 Vdc
https://www.garo.se/storage/4A88544...304c8c4d4c9b8b2e7f6bfe71150c/Manual GNM3D.pdf
Optokopplare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fig. 7 Pulsutgång (två möjliga inkopplingar).
VDC: spänningsmatning
+ Out: signalutgång (transistor PNP öppen kollektor).
Utgång från öppen kollektor:
lasten (Rc) måste dimensioneras så att maximal ström inte överstiger 100 mA (VON är lika med 1 Vdc).
Spänningen (VOFF) måste vara ≤ 80 Vdc
https://www.garo.se/storage/4A88544...304c8c4d4c9b8b2e7f6bfe71150c/Manual GNM3D.pdf
Klicka här för att svara