Planerar att installera golvvärme i våningsplanet ovanför en uppvärmd källare.
Bygghöjden är inte kritisk.
Om jag väljer 20mm slang behöver jag 6 slingor, med 16mm slang behövs 9 slingor.
Jag vill kunna blocka av varje slinga med kulventiler, på inlopp och utlopp, så jag tänker framförallt på kostnaden för ventilerna och förgreningsrör.
20mm känns mer standard med användning av R20 VVS, med 16mm mer special, -vilket blir mest kostnadseffektivt ?
Tack på förhand.
 
Båda får nog anses vara lika mycket ”standard”. Det finns 17mm och 12mm mfl. också för den delen…

Men billigast blir nog 20mm, ta in offerter och jämför. Billigtvvs brukar ha bra pris, handlat där flera gånger och de är hjälpsamma och kan göra en läggningsritning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.