Planerar att installera golvvärme i våningsplanet ovanför en uppvärmd källare.
Bygghöjden är inte kritisk.
Om jag väljer 20mm slang behöver jag 6 slingor, med 16mm slang behövs 9 slingor.
Jag vill kunna blocka av varje slinga med kulventiler, på inlopp och utlopp, så jag tänker framförallt på kostnaden för ventilerna och förgreningsrör.
20mm känns mer standard med användning av R20 VVS, med 16mm mer special, -vilket blir mest kostnadseffektivt ?
Tack på förhand.