5 212 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Vaillant vp med utegivare?
Jaha ok på så vis ni mäter. Men vad bör man ha för diff mellan ingående och utgående? Större diff ju bättre?
Men kan inte detta bli svårt att justera in beroende på om man har 1 krets system eller 2 krets? Eller d kanske inte spelar någon roll.
Men kan inte detta bli svårt att justera in beroende på om man har 1 krets system eller 2 krets? Eller d kanske inte spelar någon roll.
Det finns ett värmepumpsforum med bra anvisningar och råd, jag använde mig av det när jag trimmade in vår anläggning.
Ta bort prickarna på ä så hittar du rätt.
Vill inte flytta dialogen från Byggahus men synd att inte nyttja den kompetens en, misstänker att vi är flera här som har använt den sajten. Vet att Magham varit aktiv med att bygga själv så han får kommentera om han läser den här tråden
Ta bort prickarna på ä så hittar du rätt.
Vill inte flytta dialogen från Byggahus men synd att inte nyttja den kompetens en, misstänker att vi är flera här som har använt den sajten. Vet att Magham varit aktiv med att bygga själv så han får kommentera om han läser den här tråden
Ca 8 graders temperaturfall brukar vara optimalt på de flesta värmepumpar. Ettrörssystem kan ibland ställa till det. Går oftast att lösa med en volymtank och extern cirkulationspumpI Izvek skrev:
Klicka här för att svara