25 885 läst ·
92 svar
26k läst
92 svar
Vägras köra på väg
Kort svar: nej de kan inte neka dig tillträde till din fastighet, med eller utan servitut. Du har laglig rätt att komma fram till din fastighet. (Glöm svamlet om bommar hit och dit.)M Mariette B skrev:
Nej, så är det inte heller. Men det är inte relevant här, där det fanns ett servitut.
Hej nu har kronofogden gått igenom mitt ärende igen och ger mej rätt
använda befintlig väg över grannens tomt. Samt åberopat
Grannen att snarast göra befintlig väg farbar genom att plocka bort
ditsatta hinder. (får se om han följer eller skiter i detta beslutet).
Den sträcka som han tyckt jag skulle göra en ny väg på har dem
klassat otjänlig för vägbygge.
använda befintlig väg över grannens tomt. Samt åberopat
Grannen att snarast göra befintlig väg farbar genom att plocka bort
ditsatta hinder. (får se om han följer eller skiter i detta beslutet).
Den sträcka som han tyckt jag skulle göra en ny väg på har dem
klassat otjänlig för vägbygge.
Klicka här för att svara