Elbutik kan garanterat sälja uttaget jag länkade till om du kontaktar dom och uppger Enr! (Uttaget är rätt nytt och de har väl inte hunnit lägga in det i butiken?) Annars är det bara att fråga valfri lokal elektriker så kan de köpa ut åt dig.

Självklart ska du ha jordade uttag!

Rrrrr skrev:
Elbutik kan garanterat sälja uttaget jag länkade till om du kontaktar dom och uppger Enr! (Uttaget är rätt nytt och de har väl inte hunnit lägga in det i butiken?) Annars är det bara att fråga valfri lokal elektriker så kan de köpa ut åt dig.

Självklart ska du ha jordade uttag!
Bra nyheter!
Men du är säker på att ett sånt här 2-vägs ska passa i vanliga dosor anpassade för vanliga 2-vägsuttag som generellt används vid nybyggnation?

Om det inte står "kräver specialdosa" så lär du kunna reklamera uttagen ifall de inte passar i vanlig dosa.

Ifall du vill ha riktigt slimmade uttag så kan du istället välja envägsuttag, alltså som bara har "hål" för en kontakt. Mycket vanligt utomlands.

Med mina "svenska" ögon så ser det riktigt knäppt ut med två envägsuttag monterade bredvid varandra...

yxis skrev:
Ifall du vill ha riktigt slimmade uttag så kan du istället välja envägsuttag, alltså som bara har "hål" för en kontakt. Mycket vanligt utomlands.

Med mina "svenska" ögon så ser det riktigt knäppt ut med två envägsuttag monterade bredvid varandra...
jag har hört talas om det där och det låter ju fullständigt idiotiskt för det klingar ju verkligen bra med vår trend av att använda fler och fler elapparater. God dag skarvsladd! är vad det får mig tänka på.

//Patrik

savio skrev:
Jaså, du menar att det ska vara enkelt att byta befintliga dosor mot 1,5 dosor trots allt?
I tråden har det ju snarare låtit som att det är mkt svårt.
Beror ju på hur man ser det. Vill man ha en viss produkt och den inte passar i den befintliga anläggningen så få man lägga ner lite tid på att få det som man vill.

Annars kan du ju ta dom uttagen Rrrrr länkade till. Dock tycker jag själv inte att dom var speciellt snygga :S

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.