E
E eleson skrev:
Men det är ju en fråga. Inte en referens till ett inlägg som är svar på frågan.
Så du vet inte?

E El-Löken66 skrev:
Nej! Det är full spänning på jordblecket nu, någon kan döö!
E El-Löken66 skrev:
Är jordblecket spänningsförande eller ej?
Det borde väl du veta, det är ju du som har påstått det?

• Gilla
Millox och 3 till
  • Laddar…
E
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Såklart jag vet hur blecket ska betraktas, läs tråden.

• Gilla
erik147
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Såklart jag vet hur blecket ska betraktas, läs tråden.
Ja?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Akta dig, spänningsförande är inte samma sak som spänningssatt, Löken har roat sig med att blanda korten.

13th Marine 13th Marine skrev:
Akta dig, spänningsförande är inte samma sak som spänningssatt, Löken har roat sig med att blanda korten.
Ja, det är ett återkommande mönster.....

• Gilla
Millox och 2 till
  • Laddar…
E
Är inte det minsta Road av denna typen av kopplingar.

Och än mindre av er som försvarar det med lustiga argument som att det teoretiskt kan vara ofarligt. Men nu lägger vi ner, jag trodde en god natts sömn skulle få dig att inse din tankevurpa men vi pratar nog om vitt skilda saker gällande elrelaterade ämnen.

E
E eleson skrev:
Nu har du i samma tråd kallat några full och bulldozer. Och på Trump maner hävdat att du inte sagt något som alla kan läsa i tråden.
Du har lagt ord i flera personers munnar som de aldrig yttrat. Och angripit dom för de orden!
Du har omväxlande hävdat att det är en generell diskussion och en om den specifika frågan, inklusive ändrat den ståndpunkten i samma diskussion.
Jag förstår Marine som insåg att det inte går att resonera under dom förutsättningarna.
Mat för en tanke: Kan det finns andra anledningar till att flera slutat skriva i tråden än att du haft rätt?
Mycket icke-relaterad text här.
Föreslår du lägger upp en ny tråd i filosofiforumet om mina inlägg för diskussion.

Är det minsta lilla jag skrivit som inte stämmer ska jag direkt sudda det och be tråden om ursäkt.

E El-Löken66 skrev:
Så du vet inte?
Jag är inte den som skrivit i tråden att den med säkerhet är det ena eller det andra. Den som har påstått något i den frågan med säkerhet får argumentera eller förklara sitt resonemang.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
E
E eleson skrev:
Jag är inte den som skrivit i tråden att den med säkerhet är det ena eller det andra. Den som har påstått något i den frågan med säkerhet får argumentera eller förklara sitt resonemang.
Så fungerar det inte, nej.
Om något potentiellt kan vara farligt så får det anses vara så tills annat är bevisat.

E El-Löken66 skrev:
Så fungerar det inte, nej.
Om något potentiellt kan vara farligt så får det anses vara så tills annat är bevisat.
Jag inser att jag inte kommer att nå fram. Over and out.

E El-Löken66 skrev:
Är inte det minsta Road av denna typen av kopplingar.

Och än mindre av er som försvarar det med lustiga argument som att det teoretiskt kan vara ofarligt. Men nu lägger vi ner, jag trodde en god natts sömn skulle få dig att inse din tankevurpa men vi pratar nog om vitt skilda saker gällande elrelaterade ämnen.
Det är nog dags att öva på din läsförståelse.

Har jag någonstans hävdad att jag tycker dessa kopplingar är bra?
Har jag hävdat att de är ofarliga?

Det jag först undrade var hur du visste att de var spänningssatta, eftersom du skrev att de ÄR fullt spänningssatta, för att jag tyckte inte det var fullt så uppenbart.
Sedan har du spunnit vidare med elsäkerhetsfilosofiska resonemang, men jag konstaterar helt enkelt att du i princip erkänt att du inte visste att de var spänningssatta utan att de bara potentiellt kunde vara det och att du därmed anser att de skulle betraktas som spänningssatta. Därmed anser jag att min initiala fråga är utredd och du formulerat dig klumpigt och att min frågeställning var relevant.

Som slutord för tydlighetens skull:
Att koppla utan att veta vad man pysslar med anser jag vara fel och farligt, oavsett om man råkar koppla fas eller nolla till jordblecken.

• Gilla
Millox
  • Laddar…
E
Det är nog dags att öva på din läsförståelse.

Har jag någonstans hävdad att jag tycker dessa kopplingar är bra?
Har jag hävdat att de är ofarliga?

Det jag först undrade var hur du visste att de var spänningssatta, eftersom du skrev att de ÄR fullt spänningssatta, för att jag tyckte inte det var fullt så uppenbart.
Sedan har du spunnit vidare med elsäkerhetsfilosofiska resonemang, men jag konstaterar helt enkelt att du i princip erkänt att du inte visste att de var spänningssatta utan att de bara potentiellt kunde vara det och att du därmed anser att de skulle betraktas som spänningssatta. Därmed anser jag att min initiala fråga är utredd och du formulerat dig klumpigt och att min frågeställning var relevant.

Som slutord för tydlighetens skull:
Att koppla utan att veta vad man pysslar med anser jag vara fel och farligt, oavsett om man råkar koppla fas eller nolla till jordblecken.
Det du skrev var att det var onödigt att betrakta uttaget som farligt då det av olika teoretiska anledningar faktiskt kunde vara ofarligt, fel koppling till trots.

Mitt svar var kort och korrekt.

Ditt svar vill jag då att du utvecklar in i minsta detalj så inga barn ska behöva förgås på grund av dåliga råd från forumet.

Varsågod @13th Marine, scenen är din.

Löken, ta ett par djupa andetag och läs en bok eller något? Det var mig ett väldans spammande:rolleyes:

• Gilla
Millox och 3 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det du skrev var att det var onödigt att betrakta uttaget som farligt då det av olika teoretiska anledningar faktiskt kunde vara ofarligt, fel koppling till trots.

Mitt svar var kort och korrekt.

Ditt svar vill jag då att du utvecklar in i minsta detalj så inga barn ska behöva förgås på grund av dåliga råd från forumet.

Varsågod @13th Marine, scenen är din.
Jag passar tillbaka, var har jag skrivit att det var onödigt att betrakta uttaget som farligt?

Jag rekommenderar varmt Wikipedia-artikeln om argumentationsfel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.