24 293 läst ·
130 svar
24k läst
130 svar
Vägguttag ABB 2-vägs
Det var du - @13th Marine - som felaktigt började argumentera angående detta.13th Marine skrev:
Då det korta och enkla svaret var precis det av mig givna: frånskilj huvudbrytare och blockera mot tillkoppling då jordblecket och anslutna apparater potentiellt kan vara farligt.
Förstår inte vad ni vinner med att försvara dessa dumheter.
Eller varför här kommer in en massa fritidsfilosofer som inget vet om den aktuella felkopplingen utan enbart vill diskutera en massa flum.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Imponerande.
Aja, tror inte vi kommer längre här.
Aja, tror inte vi kommer längre här.
Det är uppenbart att El-Löken66 inte är intresserad av någon diskussion, eller att lära någon något. Däremot så är han väldigt intresserad av att "uppfostra" personer han anser behöva det...
Hans akuta lässvårigheter som han verkar drabbas av då och då, eller detaljerade frågor han ställer till folk verkar mest ha syftet att få folk att sluta skriva, eller att få dem att skriva något felaktigt så han kan "trycka till" dem.
Hans akuta lässvårigheter som han verkar drabbas av då och då, eller detaljerade frågor han ställer till folk verkar mest ha syftet att få folk att sluta skriva, eller att få dem att skriva något felaktigt så han kan "trycka till" dem.
Folk får gärna skriva men vi ska väl inte låta potentiella farligheter gå obestridda från detta forum? Till det finns ju redan Flashback.S Strontus skrev:Det är uppenbart att El-Löken66 inte är intresserad av någon diskussion, eller att lära någon något. Däremot så är han väldigt intresserad av att "uppfostra" personer han anser behöva det...
Vill absolut inte trycka till någon tycker det är trist att @13th Marine som är en så trevlig person benhårt står fast vid sin vårdslösa inställning.
Egentligen tror jag inte att hen menar det så som det uttrycks utan det är mer en filosofisk fråga här som jag har förenklat ner svaret till.
Det går givetvis att diskutera detta sida upp och sida ner, vi kan givetvis inte veta något baserat på en bild.
Men för tydlighetens skull kan dessa förenklingar vara bra tycker jag så är det sen upp till TS att bevisa att hens installation inte är farlig.
I dessa fall ligger bevisbördan på klåparen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Nu börjar vi driva mot det filosofiska igen.13th Marine skrev:
Finns vi egentligen... Osv.
Med ditt resonemang skulle vi behöva varna varje gång vi ser ett jordbleck eftersom det i teorin kan vara spänningsförande.
Det verkade ju vara väldigt viktigt för dig om det var eller inte var eller potentiellt var, så nu blir jag förundrad över att du lägger över på din opponent att vara den som tycker det är en viktig skillnad mellan att vara och att kunna vara. Det är ju det som ditt sidospår har handlat om från första början, men du förstod det först alldeles nyss?E El-Löken66 skrev:
Att något kan vara farligt är inte samma sak som att det är farligt. Däremot kan vi iakttaga försiktighet tills vi utrett huruvida det är farligt eller inte och vidtagit åtgärder mot faran, tillfälligt eller permanent. Alltså skruva ur säkringen tillfälligt, respektive fixa problemet enligt konstens regler långsiktigt.
Hamlet?P Pin skrev:Det verkade ju vara väldigt viktigt för dig om det var eller inte var eller potentiellt var, så nu blir jag förundrad över att du lägger över på din opponent att vara den som tycker det är en viktig skillnad mellan att vara och att kunna vara. Det är ju det som ditt sidospår har handlat om från första början, men du förstod det först alldeles nyss?
Att något kan vara farligt är inte samma sak som att det är farligt. Däremot kan vi iakttaga försiktighet tills vi utrett huruvida det är farligt eller inte och vidtagit åtgärder mot faran, tillfälligt eller permanent. Alltså skruva ur säkringen tillfälligt, respektive fixa problemet enligt konstens regler långsiktigt.
Men varför inte föra den diskussionen på ett ärligt sätt? Säg vad du tycker/varför etc, istället för alla dessa spel?E El-Löken66 skrev:Folk får gärna skriva men vi ska väl inte låta potentiella farligheter gå obestridda från detta forum? Till det finns ju redan Flashback.
Vill absolut inte trycka till någon tycker det är trist att @13th Marine som är en så trevlig person benhårt står fast vid sin vårdslösa inställning.
Egentligen tror jag inte att hen menar det så som det uttrycks utan det är mer en filosofisk fråga här som jag har förenklat ner svaret till.
Det går givetvis att diskutera detta sida upp och sida ner, vi kan givetvis inte veta något baserat på en bild.
Men för tydlighetens skull kan dessa förenklingar vara bra tycker jag så är det sen upp till TS att bevisa att hens installation inte är farlig.
I dessa fall ligger bevisbördan på klåparen.
Jag tycker jordbleck är spänningsförande.S Strontus skrev:
Om det sen är 1 eller 230V vet vi inte.
Huruvida det finns någon åtkomlig nollpotential som kan skapa en krets vet vi inte.
Inte upp till mig att hitta dessa faktorer för att försvara TS farliga avsteg.
Redigerat: