Jag ska sätta upp en Bestå tv-bänk 120 cm samt 2 st 60cm Bestå på sidorna. De alla är 38 cm höga. Tv-bänken kan ej sättas på skena utan ska fästas på tre ställen i väggen. Inget fäste hamnar vid någon regel utan jag planerar använda M6 Molly i enkelgips. 60 stommarna har skena till, frågan är om det kommer synas att de hamnar längre ut än tv-bänken med tanke på skenan? Kan stommarna fästas direkt i väggen annars? De har hål baktill i bakskivan men den känns så tunn.

Hur hade ni löst upphängningen för att göra det smidigt och snyggt?

Leijon94 Leijon94 skrev:
Jag ska sätta upp en Bestå tv-bänk 120 cm samt 2 st 60cm Bestå på sidorna. De alla är 38 cm höga. Tv-bänken kan ej sättas på skena utan ska fästas på tre ställen i väggen. Inget fäste hamnar vid någon regel utan jag planerar använda M6 Molly i enkelgips. 60 stommarna har skena till, frågan är om det kommer synas att de hamnar längre ut än tv-bänken med tanke på skenan? Kan stommarna fästas direkt i väggen annars? De har hål baktill i bakskivan men den känns så tunn.

Hur hade ni löst upphängningen för att göra det smidigt och snyggt?
Varför inte 120-bänken på skena?

K Kane skrev:
Varför inte 120-bänken på skena?
Det står att tv-bänk 120 cm inte kan hängas upp på skena. Har jag förstått det fel?

K Kane skrev:
Var står det? Det är i alla fall ett kapitel med i monteringsanvisningen för skåpet.
[bild]
Det där är en vanlig 120 stomme. Tv-bänk 120 ser annorlunda ut och står att montering med skena ej är möjlig.

Leijon94 Leijon94 skrev:
Det där är en vanlig 120 stomme. Tv-bänk 120 ser annorlunda ut och står att montering med skena ej är möjlig.
Aaah, missade det. Men jag hittar ingen TV-bänk på 120x38?

K Kane skrev:
Aaah, missade det. Men jag hittar ingen TV-bänk på 120x38?
120x40x38

• Svartbrun TV-bänk, modell BESTÅ, mått 120x40x38 cm, med öppna hyllor för förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Leijon94 Leijon94 skrev:
120x40x38
Lurigt, den ligger inte under TV-bänkar utan "under delar & tillbehör".
Varför inte sätta en list på typ 15-20x20 mm (inte riktigt lika lång din totala bredd systemet) som delarna kan stå på och sedan några Molly upptill? Den listen kan du skruva i väggreglarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.