2 833 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
väggtapet och golvmatta
Hej, väldigt ny här ,men ändå hunnit gå igenom de flesta inlägg rörande badrum,
Inklusive jon_h's "läs innan du frågar".
Och det som slår mig är att nästan ingen skriver nåt om matta och våtrumstapet.
Vilka regler gäller för golv/vägg underlag, funkar gips och golvspånskiva?
Tätskikt behövs väl knappast ,men man kan ju inte vara 100%
Om man skruvar fast golvskivan ,spacklar man då och lägger mattan direkt på spånskivan?
osv osv
(finns skitsnygga tapeter för våtrum
om man e en fattig en...
Inklusive jon_h's "läs innan du frågar".
Och det som slår mig är att nästan ingen skriver nåt om matta och våtrumstapet.
Vilka regler gäller för golv/vägg underlag, funkar gips och golvspånskiva?
Tätskikt behövs väl knappast ,men man kan ju inte vara 100%
Om man skruvar fast golvskivan ,spacklar man då och lägger mattan direkt på spånskivan?
osv osv
(finns skitsnygga tapeter för våtrum
Om du vill att vattnet ska rinna mot brunnen så är det bra att spackla golvet 
Våtrumsmattan är 1-1,5mm tjock.
Våtrumsmattan är 1-1,5mm tjock.
Men det är inte nödvändigt att spackla golvet under platsmatta om det ligger plant golvgips, eller?
Tycker det känns lite onödigt i en gästtoalett på 3 kvm i en gäststuga.
Golvbrunn finns i golvet, men med en plastmatta på golvet så rinner ju vatten på golvet ner i golvbrunnen ändå, utan spacklat fall.
Tycker det känns lite onödigt i en gästtoalett på 3 kvm i en gäststuga.
Golvbrunn finns i golvet, men med en plastmatta på golvet så rinner ju vatten på golvet ner i golvbrunnen ändå, utan spacklat fall.
Trevligt med ny matta.
Jag ska också lägga ny matta och har golvgips på golvet, men eftersom det är en gästtoalett i en gäststuga som kanske används en vecka per år så vill jag inte lägga för mycket pengar på det utan tänkte att det borde gå att lägga mattan direkt på golvgipset och kanske skära gipset snett närmast golvbrunnen för lokalt fall.
Har en förhöjningsring på 13 mm, men golvgipset är bara 12,5 mm men det kanske funkar ändå? Vill göra så mycket som möjligt själv för att komma billigt undan, bara låta mattläggare lägga mattan så den blir tät i hörn och genomföringar.
Jag ska också lägga ny matta och har golvgips på golvet, men eftersom det är en gästtoalett i en gäststuga som kanske används en vecka per år så vill jag inte lägga för mycket pengar på det utan tänkte att det borde gå att lägga mattan direkt på golvgipset och kanske skära gipset snett närmast golvbrunnen för lokalt fall.
Har en förhöjningsring på 13 mm, men golvgipset är bara 12,5 mm men det kanske funkar ändå? Vill göra så mycket som möjligt själv för att komma billigt undan, bara låta mattläggare lägga mattan så den blir tät i hörn och genomföringar.
Klicka här för att svara