Jag tänkte lägga ett laminatgolv i hela lägenheten, utan trösklar. Men hörde något att det inte var lämpligt att lägga över gamla golvmattor (om det är den gamla modellen) eftersom det skulle kunna avge lukt om det stängs in. Stämmer det?
Såhär ser golvmattan ut undertill. Vet inte hur gammal den är. Huset är iaf byggt -58.
Såhär ser golvmattan ut undertill. Vet inte hur gammal den är. Huset är iaf byggt -58.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det verkar vara linoleum på en slags väv och svart underlag underst. Här är fler bilder samt på den andra mattan i ett annat rum.Centano skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om mattorna avger lukt så gör de ju det även om de ligger öppet. Stängs det in kanske det luktar mer när man en gång tar bort laminatgolvet. Kolla hur det blir med höjden. Får laminatgolvet plats mellan dörrarnas underkant och befintligt matta? Om ja ser jag inte ett problem.
Ingen lukt som jag noterat. Jag har ett billigt laminat i vardagsrummet men nivån verkar vara samma över trösklarna. Behöver man tänka på något annat innan man lägger, bara att rengöra de gamla golven innan jag lägger foamen och nya laminatet på?A Avemo skrev:
Klicka här för att svara