Jag har funderat att sätta upp en vägghylla i mitt kök, men den ända lediga väggen är en gipsvägg som gränsar till en klädkammare.
Min sambo tror att väggen inte skulle klara av en stor hylla och tyckte vi skulle sätta upp ett ELFA system med skenor som man kan haka fast hyllplan på istället. Vilket är praktiskt men inte lika snyggt som en hängande möbel enligt min mening.
Har ni några tips för oss?
Min sambo tror att väggen inte skulle klara av en stor hylla och tyckte vi skulle sätta upp ett ELFA system med skenor som man kan haka fast hyllplan på istället. Vilket är praktiskt men inte lika snyggt som en hängande möbel enligt min mening.
Har ni några tips för oss?
Vad skall du ha på hyllan? Tungt porslin eller små kryddburkar?
Så länge du inte skall ställa en hel samling med marmormortlar på hyllan räcker det med några expanderpluggar, även om det naturligtvis blir stabilare om du fäster den i reglarna.
Så länge du inte skall ställa en hel samling med marmormortlar på hyllan räcker det med några expanderpluggar, även om det naturligtvis blir stabilare om du fäster den i reglarna.
Nej, det gör inget att det är utrymme bakom, det är det ju bakom de flesta väggar. Är man riktigt nojig kan man bryta upp väggen inifrån klädkammaren och sätta en kortling (tvärgående regel) eller två mellan de stående reglarna att fästa hyllan i. Det är lite pyssel men blir naturligtvis stabilare än expanderplugg.M Maddelyn skrev:
Om du kan hitta en regel och få en eller två infästningar i den så är det tvärlugnt, sen Molly i hörnen.
ibland kan man se var gipsskarven är om man tittar med släpljus, annars kan en stark liten magnet hitta skruvraden. Annars finns det ju billiga regelfinnare. Är det ett modernt hus kan det vara plåtregel
ibland kan man se var gipsskarven är om man tittar med släpljus, annars kan en stark liten magnet hitta skruvraden. Annars finns det ju billiga regelfinnare. Är det ett modernt hus kan det vara plåtregel
Klicka här för att svara