Ja hur löser man detta? cisternern ska bli i en inbyggd låda där det ska vara tätskicktat i. Lägger man golvet, sedan bygger lådan, sedan tätskicktar där inne med foliesystem till kakel?, sätter fixturen, bygger igen lådan, sätter matta på väggarna? Eller hur gör man?
 
Jag gjorde så.
Golvet först. Sen lådan med fixtur och vattentanken. sen kaklades allt.
 
Ja när man kallar och klinkar göt man ju så men eftersom det finns så lite info kring våtrumsmatta och montering kring det så vet jag inte om jag kan göra lika som vid kakel och klinker.
 
Skippa mattan....
 
Vad menar du? Att skippa våtrumsmatta som ytskickt? Isåfall nej! Vi ska ha våtrumsmatta!
 
Nähä, måste ju tjöta lite då jag är allergisk mot mattor ;) I stamrenoverade fastigheter brukar man ha någon typ av plåtlåda runt den vägghängda wc´n, lycka till.
 
:p tackar
 
Ingen som vet?
 
Ska du ha en fixtur som bygger ut från väggen eller ska du ha en helt ibyggd cistern?
I det första fallet så antar jag att man gör klart hela badrummet skruvar upp fixturen och klär den med skivor och därefter så sätter man matta på den.
Ska du ha en helt inbyggd låda vette fan hur man gör...
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
nino skrev:
Ska du ha en fixtur som bygger ut från väggen eller ska du ha en helt ibyggd cistern?
I det första fallet så antar jag att man gör klart hela badrummet skruvar upp fixturen och klär den med skivor och därefter så sätter man matta på den.
Ska du ha en helt inbyggd låda vette fan hur man gör...
Det är så man gör.
Svaret jag fick på firman som jag beställde jobbet på golvet hos så sa dom att vid inbyggnad så gör man rummet "färdigt" sen gör man själva inbyggnaden.
Antingen som en låda eller helvägg.
Det ska iaf vara samma skydd innanför väggen/lådan som i rummet i övrigt men det måstw finnas nån form av "skvaller" tex springa vid golvet om det skulle bli läckage så man upptäcker det.
 
T TheGame skrev:
Det är så man gör.
Svaret jag fick på firman som jag beställde jobbet på golvet hos så sa dom att vid inbyggnad så gör man rummet "färdigt" sen gör man själva inbyggnaden.
Antingen som en låda eller helvägg.
Det ska iaf vara samma skydd innanför väggen/lådan som i rummet i övrigt men det måstw finnas nån form av "skvaller" tex springa vid golvet om det skulle bli läckage så man upptäcker det.
Nyfiken på hur detta blev, funderar nämligen på samma sak?
 
A asomag skrev:
Nyfiken på hur detta blev, funderar nämligen på samma sak?
Gammal tråd har nog gjort 2 badrum efter detta och allt blev hur bra som helst :)
 
Okej jo jag såg att det var en gammal tråd men verkar vara ovanligt med våtrumsmatta och vägghängd toalett. Satt ni matta i hela rummet först och byggde lådan sedan? hur gjorde ni i så fall med skvallerröret ut från lådan? samt hur blev det mellan golvmattan och väggmattan på lådan. Jag har tänkt bygga igen en hel vägg men är fundersam till hur man gör där golvet möter den utbyggda väggen när det inte blir ett uppvik som i vanliga fall? Inte har du någon bild på hur det blev?
 
A asomag skrev:
Okej jo jag såg att det var en gammal tråd men verkar vara ovanligt med våtrumsmatta och vägghängd toalett. Satt ni matta i hela rummet först och byggde lådan sedan? hur gjorde ni i så fall med skvallerröret ut från lådan? samt hur blev det mellan golvmattan och väggmattan på lådan. Jag har tänkt bygga igen en hel vägg men är fundersam till hur man gör där golvet möter den utbyggda väggen när det inte blir ett uppvik som i vanliga fall? Inte har du någon bild på hur det blev?
Senaste badrummet använde jag denna. Så slapp man dom bekymmer du funderar över :)

https://www.geberit.se/landingpages/geberit-duofix-tek.html
 
  • Gilla
Rosenborgaren
  • Laddar…
Jo jag har förstått att den är fin men jag ska dölja en del rör med kopplingar i väggen också, samt så har jag naturligtvis köpt alla grejer innan jag såg denna lösning :cry:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.