1 055 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Väggen på toan: skivtyp?
Skall bygga en liten toalett på övervåningen, dvs endast toa och handfat. Det skall kaklas hade jag tänkt, både i golv och på väggar. Kraven är väl att golvet och ca 15cm upp mot vägen skall vara våtrumsäkrade och att golvet inte får innehålla något som kan mögla om det går hål på våtskiktet. Min fråga är nu om det bör vara samma beständiga skiva, exempelvis minerit, på väggen också, just pga av det nedersta 15 centimetrarna.? Eller kan man med gott samvete använda vanlig kartongips här?
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Tror som du att du bara du behöver våtspärra väggarna om du har golvbrunn. Risken som finns om vattnet springer läck är väl i första hand att det rinner över tröskeln och ut i övriga utrymmen.
Klicka här för att svara