21 140 läst ·
38 svar
21k läst
38 svar
Hur bygger vi igen hålen i väggen efter elektrikern?
Vi hade en elektriker som bilade in el i köket. Dock gick det igenom in i vardagsrummet och det är nu hål i väggen där.
Väggarna är gjorda av en relativt mjuk ’sten’ som dock avger ett svart elakt damm som hamnar överallt..
Vi hade redan börjat riva tapeter, varför det ser ut som det gör runt omkring. Har husfix hemma, tänker att det kanske funkar med Sandspackel efter?
Väggarna är gjorda av en relativt mjuk ’sten’ som dock avger ett svart elakt damm som hamnar överallt..
Vi hade redan börjat riva tapeter, varför det ser ut som det gör runt omkring. Har husfix hemma, tänker att det kanske funkar med Sandspackel efter?
Husfix låter som en bra idé. Kör på det.
Skulle nog vilja säga att det är elektrikerns göra eftersom elektrikern inte var försiktig och borde ha känt att det var mjukt material.F Fabbeluhr skrev:Vi hade en elektriker som bilade in el i köket. Dock gick det igenom in i vardagsrummet och det är nu hål i väggen där.
Väggarna är gjorda av en relativt mjuk ’sten’ som dock avger ett svart elakt damm som hamnar överallt..
Vi hade redan börjat riva tapeter, varför det ser ut som det gör runt omkring. Har husfix hemma, tänker att det kanske funkar med Sandspackel efter?
Förmodligen lekasten.
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 768 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 768 inlägg
Om husfix finns hemma verkar det onödigt att blanda in elektrikern i att fixa detta. Det tar inte många minuter att blanda ihop och trycka dit en klutt husfix.Bussmotor skrev:
Ja, nu när du säger det. Tog en närbild och det liknar ju det.S Simon11 skrev:
Det är en bostadsrätt, så jag för höra med styrelsen. Tack för info!!
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Menar du allvar? 😆Bussmotor skrev:
Det där är precis den risk som finns när man bilar i väggar. Som elektriker hade jag sagt "det finns risk för skador i väggen på andra sidan när jag bilar, ska jag köra ändå?"
Aldrig att jag skulle ta ansvar för dessa skador, någon måtta får det finnas på förväntningarna.




