536 läst ·
3 svar
536 läst
3 svar
Stopp i toan hela tiden
Hej,
Jag har en väggmonterad toalett som sattes dit i samband med en badrumsrenovering för ca 15 år sedan, tycker den ser modern ut. Jag har själv bott i huset i ett år bara. Problemet jag har är att var och varannan gång man ”spolar ner för mycket i toaletten” så blir det stopp, även om man väntar med att spola ner toalettpappret. Är det toalettsitsen som har för tajta rör/behöver toasitsen bytas ut, eller är problemet mer djupgående och svårfixat? Det är aldrig problem på övervåningen som har en äldre golvfast toalett. Vad tror ni?
Jag har en väggmonterad toalett som sattes dit i samband med en badrumsrenovering för ca 15 år sedan, tycker den ser modern ut. Jag har själv bott i huset i ett år bara. Problemet jag har är att var och varannan gång man ”spolar ner för mycket i toaletten” så blir det stopp, även om man väntar med att spola ner toalettpappret. Är det toalettsitsen som har för tajta rör/behöver toasitsen bytas ut, eller är problemet mer djupgående och svårfixat? Det är aldrig problem på övervåningen som har en äldre golvfast toalett. Vad tror ni?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Vägghängda har smalare rör i kröken så det blir lättare stopp. Är man medveten om det så får man vid behov "mellanspola".KlaraX skrev:
Hej,
Jag skulle inte välja bort vägghängd av den anledningen eftersom jag tycker fördelarna vid städning överväger.
Själv föredrar jag en toalett som funkar som den ska framför att det blir lite krångligare att städa.Den tid det tar att avbryta besöket för att spola halvvägs eller att behöva hantera stopp lär vara betydligt längre än den extratid det tar att städa runt toaletten. Tänk på att det antagligen går ganska många toabesök mellan varje badrumsstädning.imported_Benno skrev:
Håll ner spolknappen tills det släpper eller att skålen börjar bli full.
Funkar på de flesta WC-stolar.
Funkar på de flesta WC-stolar.
Klicka här för att svara