960 läst ·
4 svar
960 läst
4 svar
Väggar i källare, tänker jag fel?
Tänker nu ta bort de sista plastmattorna i källaren. Fuktvandring upp mot väggarna där bruk/puts sitter löst. 
Hur gör jag då med väggarna? Är det ett bra tips att efter att mattan är borta sätta upp stålreglar
och nya väggar (kanske liggande panel) ca 10-15cm från de gamla väggarna. Väggarna tänkte jag först öppna upp och ta bort färg mm så att de öppnas upp helt utifrån fukt, eller får jag då ett problem mellan den "nya" väggen och den gamla?
Hur gör jag då med väggarna? Är det ett bra tips att efter att mattan är borta sätta upp stålreglar
och nya väggar (kanske liggande panel) ca 10-15cm från de gamla väggarna. Väggarna tänkte jag först öppna upp och ta bort färg mm så att de öppnas upp helt utifrån fukt, eller får jag då ett problem mellan den "nya" väggen och den gamla?
Det kan bli fukt/kondens (eller snarare ganska säkert att det blir) mellan yttervägg framförallt men även golv om det är oisolerad platta på mark. Jag har byggt med 45mm plåtreglar men har en ffläkt som suger ut luft vid golvet och blåser ut på utsidan av huset. Jag har bara satt dit dammsugarfilter vid luftintagen...
Bäst är ju att putsa och måla med silikatfärg annars.
Bäst är ju att putsa och måla med silikatfärg annars.
Var lite "rädd" för att jag skulle få just de svaren 
Hade gjort mitt liv enklare med nya innerväggar....
Gör om gör rätt gäller för mig alltså, däremot hade jag tänkt att slipa upp betonggolvet ett antal steg. Kanske inte sju till ett superfloor, men kanske fem
Hade gjort mitt liv enklare med nya innerväggar....
Gör om gör rätt gäller för mig alltså, däremot hade jag tänkt att slipa upp betonggolvet ett antal steg. Kanske inte sju till ett superfloor, men kanske fem
Klicka här för att svara