Medlem
· västra götaland
· 67 inlägg
Gött!!Mäster skrev:
Så ser det nästan ut, men jag hade tänkt att sätta 120x45mm regel åt andra "hållet" om du fattar..
Plus en 95x45 eller 120x45 skruvad i den.
det sitter ju nu 120x45 reglar i väggen nu i ytterväggen.
Blir inte det stabilare med regeln åt andra hållet??
Eller räcker det så som du har beskrivit?
Fast jag tar en 120x45 istället för 95x45 som du beskrev.
Har ju redan köpt 120x45 redan..
Jag har tagit tigersågen redan...svårt att komma åt.
Men jag skall ta bort all isolering och försöka kapa mera.
Redigerat:
Medlem
· västra götaland
· 67 inlägg
Ytterväggens innervägg är ju inte kloss an så som du har ritat....mellanrum på 10-15mm...enda problemet..
Medlem
· västra götaland
· 67 inlägg
Nej, jag såg mellanrummet när jag ritat klart, men om du klyver till något, eller tar en bit spånskiva, och salar mellanrummet, sedan dit med regeln på på baksidan av spånskivan, så den också blir fastklämd,
Det blir starkare hörn, om du vänder regeln som du föreslog, men mer köldbrygga,
Jag räknar med att våtrumsskivan styvar upp i den riktningen, tillsammans med lite lim och skruv som håller ihop reglarna, med spånskivan och utsalning emellan,
Det blir starkare hörn, om du vänder regeln som du föreslog, men mer köldbrygga,
Jag räknar med att våtrumsskivan styvar upp i den riktningen, tillsammans med lite lim och skruv som håller ihop reglarna, med spånskivan och utsalning emellan,
Medlem
· västra götaland
· 67 inlägg
Klödbrygga???Mäster skrev:Nej, jag såg mellanrummet när jag ritat klart, men om du klyver till något, eller tar en bit spånskiva, och salar mellanrummet, sedan dit med regeln på på baksidan av spånskivan, så den också blir fastklämd,
Fasen nu har jag svårt att bestämma mig???
Regelen känns styvare åt "mitt" håll....
Men hela taget så kanske det blir bra det du säger....det får nog bli 2 våtrums bredder emellan då för att fylla ut "glappet"
Får fundera lite....tänkte sätta hörnen idag....nämligen.
Medlem
· västra götaland
· 67 inlägg
Köldbrygga= Menar du att 120mm regeln möter kall yta mot ytterväggen och varm yta i hörnet?superturbo skrev:
Medlem
· västra götaland
· 67 inlägg
Det får bli så här...superturbo skrev:
120x45mm regeln går ändå inte ända ut mot ytterväggen.
Glapp på 15mm kanske.
120x45mm regel lim och skruv.
95x45mm regel på den med lim och skruv.
Massa skruv!
Medlem
· västra götaland
· 67 inlägg
Så här blev det!superturbo skrev:
Grymt nöjd!!
Lika stumt som granit!!
Knôdde in så mycket isolering jag kunde runt omkring.
Köldbärare hoppas vi inte på.
Medlem
· västra götaland
· 67 inlägg
Sätter våtrumsskiva just nu.
Och det står att man skall skruva c200mm långkant ,225mm kortkant, 300mm skivsnitt (mitten va!??)
Känns lite för glest.....
Jag tar långsida 100-150mm likaså kortkant och lite glesare i "mitten"
Är det ok?
Vad gör ni??
Och det står att man skall skruva c200mm långkant ,225mm kortkant, 300mm skivsnitt (mitten va!??)
Känns lite för glest.....
Jag tar långsida 100-150mm likaså kortkant och lite glesare i "mitten"
Är det ok?
Vad gör ni??
Medlem
· västra götaland
· 67 inlägg
Lite bilder på renoveringen....mer kommer sen.superturbo skrev:
Medlem
· västra götaland
· 67 inlägg
Medlem