10 484 läst ·
21 svar
10k läst
21 svar
Väggar av lättbetong - beklädnadsalternativ
Köpte vanliga 10mm lister från Tallinn. Sprutan är kvar och ska säljas. Har dock en spekulant som verkar ha lite svårt att bestämma sig. En likadan reservspruta följer med.X xLnT skrev:
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Hej,B FreddeMalmo skrev:
Blev huset bra? Hur gick du tillväga med projektering av huset? Egen regi eller anlitade du någon?
Det finns både tjock och tunnputs. Vid tjockputs ytan ska grundas med vitgrund och sedan putsa med KC bruk ( låg alkaliskt ). Det funkar med kalkbruk med. Gipsym är inget för amatörer med det funkar hur bra som helst. Vid tunnputs har du både Weber och Sto att välja mellan. Jag skulle köra tjockputs ( KC bruk )B FreddeMalmo skrev:
Tänk på att produkterna du köper utomlands inte är avsedda för det skandinaviska klimatet vilket innebär, händer det någonting så kan du inte reklamera det!M merlrmindre skrev:Var inne och pratade med Sto. Killen jag pratade med rekommenderade deras StoNordic system på både in och utsida. Enda materialskillnaden var primern samt ytputsen på utsidan. Men jag tror jag förstår MurarRocys kommentar.. Jag har inte bett om offert men cirkapriset landar kring 300kr/m2 + hörn och kanter. Vilket i mitt fall innebär ca 70000kr + kant-/hörnlister. Fick offert från Byggbay på Knauf gipsbruk för samma yta. ca 14000kr inkl hörn och avdragningslister (och frakt).
Ibland kan man vara lite dum snål och gå på den initiala kostnaden men tänk på vad som kan hända om du får problem och du skall reklamera produkten som är köpt i Polen. Oavsett att du köpt den av en svensk e-handelsfirma.
Detta var bara lite inputs.
Lycka till
Klicka här för att svara