Vad heter företaget? Kan du lägga ut kontaktuppgifter är du snäll?
 
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Lambda för träullit är ca 0,7. Bättre än standard Ytong. Vanlig isolering är ungefär dubbelt så bra
Och Ytong. Vad ligger den på?
 
Standard ytong ligger på lambda 1.0. Men lågenergivarianten är ungefär som träullit. Finns ju varianter med extra isolerande kärna också som har lägre.
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Det har blivit lite fel på lambdavärdena i posterna ovan.
Typiska Lambda för:
Träullit - 0,070
Lättbetong - 0,100-0.150 beroende på densitet/hållfasthet
Lecablock - 0.200
 
S safra skrev:
vi körde 400 mm helvägg inte 600mm , grundat med b-bruk , nätat + 1 ggr b-bruk + 1 ggr c-bruk alltså tjockputs, därefter keim silikat , alltså sånt som funkat förr , inga problem med värme , tvärtom . beprövat o klart :)
S safra skrev:
Hej . Japp det blev träullit helväggselement , kanon skönt klimat i huset både på sommar & vinter .
Skulle absolut välja samma material igen .

// Safra
Är också nyfiken på detta att bygga med helväggselementen, hittar dock inte så mycket info om vad folk väljer för ventilation, så undrar vad ni valde för någon ventilation i ert hus?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.