18 624 läst ·
20 svar
19k läst
20 svar
Vågar man bygga med Träullit?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Standard ytong ligger på lambda 1.0. Men lågenergivarianten är ungefär som träullit. Finns ju varianter med extra isolerande kärna också som har lägre.
Det heter Träullit ABA Atom skrev:
https://www.traullit.se/
https://www.traullit.se/product/produkter/yttervagg/helvaggselement/
Kontakt för helväggselement mattias.ryckert@traullit.se, Tel: 070-375 47 92
S safra skrev:
Är också nyfiken på detta att bygga med helväggselementen, hittar dock inte så mycket info om vad folk väljer för ventilation, så undrar vad ni valde för någon ventilation i ert hus?S safra skrev:
Klicka här för att svara