Y
garaget delar vägg med husgaveln.

Det platta garagetaket är nylagt och plåtslagare har pillat dit ny plåt också runt kanterna.

Men, nu när vi bytt fönster på huset så togs lite panel bort och inte kommit upp något nytt därefter.

Då upptäckte jag att det kom ner regnvatten ner i garaget och tanken slog mig att även om det kommer bli ny panel där snart och det troligen blir tätt, så känns det ändå riskabelt att ha isolering där, tänk om det smiter ner lite regn ibland, ner i isoleringen, så blir det mögel och man får riva halva blivande tvättstugan där i garaget för hantera detta.

Eller ska jag våga, våga ha isolering mellan husvägg och gipsskivorna inne i garaget?

garagtak.jpg

Ring en annan plåtslagare och fixa problemet innan du bygger vidare! Att bygga in problem kommer bara ge dej ännu mer huvudvärk i framtiden! speciellt när det kommer till isolering, Vatten + Mineralull = 99% chans till mögel.

Y
Så ni tror inte det hjälper att jag bara får dit panel igen då?

bild0084y.jpg

Hmmm
Varför isolera en redan isolerad vägg med samma temperatur på båda sidorna???

Protte

Y
Nja samma temperatur är det väl kanske inte riktigt men...

Det var snickaren som föreslog det. Har inte varit isolering där förut när det var pannrum, men nu ska det ju bli tvättstuga så lite extra isolering kan ju vara till fördel att hindra tvättmaskinen att störa sovrummen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.