Hej!

Jag har ett oisolerat kallgarage, med synliga reglar från insidan. Det är "öppet" ute i takstolarna för ventilation runtom.

Jag vill nu isolera tak och väggar. Dock blir jag fundersam kring taket. Idag har jag (utifrån) betongpannor-Plastskive-rutigt-nät och sedan kommer reglar. Inget mer. Jag vill att garaget skall vara varmt året runt. Jag kollar och kollar hur detta skall göras, men blir inte klok, vissa säger att luftspalt behövs, vissa inte.

Hur skulle ni göra? Se bilder Jättetacksam för hjälp!
 
  • Takstolar i ett kallgarage med plastskivebeläggning och synliga reglar, belysta från sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte bygga ett innertak och isolera det och lämna vinden som kallvind?
 
Hej Kvackatore, jag vill ha takhöjden upp till nock, så det är lite det :)
 
Du behöver skapa en luftspalt mellan plastduken ("undertaket") och isoleringen.
Plastduken måste kunna hänga ner i mitten mellan takstolarna så inträngande vatten kan rinna bort utan att stanna vid pannornas bärreglar.
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.